اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 16:24

سه شنبه, 18 شهریور 1399 ساعت 18:29
  • .

پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این استان جزو پنج استان برتر در پرداخت تسهیلات کرونایی است.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، حسن نوری با اشاره به اینکه گفت: در این زمینه تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، اظهار داشت: تسهیلات کرونایی پرداخت شده در مبالغ ۶۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون ریال است که به ازای هر فرد خویش فرما و یا کارفرما در کار خاصی که در چارچوب ۱۴ دسته قرار دارد، پرداخت شده است.

وی اعطای تسهیلات کرونایی با بهره ۱۲ درصد را از سری اقدامات انجام شده نام برد تا کارفرما بخشی از دستمزد جامعه کارگری را از محل این تسهیلات پرداخت کند.

وی در ادامه همچنین سامانه هوشمند بخش تعاون را فرصتی مناسب برای تشکیل تعاونی‌ها، بدون نیاز به مراجعه حضوری بیان کرد و افزود: تنها راه برون رفت از شرایط فعلی تجمیع سرمایه‌های سرگردان و اندک مردم در قالب تعاونی‌ها است تا با استفاده از آنها و ایجاد برنامه‌ای منظم، کسب و کار قوی توسط علاقه‌مندان ایجاد شود و عملکرد مفید تعاونی‌ها جلوه بیرونی پیدا کند.

وی به ثبت اطلاعات تسهیلات کسب و کارهای روستایی، مشاغل آسیب دیده از کرونا، مشاغل خانگی و مجوزهای وزارت خانه و دیگر اطلاعات در این سامانه اشاره کرد، و گفت: اطلاعاتی که بدون واسطه از طریق سامانه شفافیت در اختیار مردم قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، همچنین از حرکت به سوی تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی، حرکت در مسیر تعاونی‌های فراگیر و دانش بنیان و خروج از حالت سنتی خبر داد.

نوری پیشتر گفته بود که ۶ هزار و ۴۶۴ پرونده کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا به بانک های استان با میزان اشتغال هشت هزار و ۹۵ نفر به بانک ها ارسال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرده بود: میزان تسهیلات درخواست شده در این پرونده ها ۶۷۰ میلیارد است.

مهلت ثبت نام در سامانه کارا برای بنگاه های دارای کارگر بیمه شده تا نیمه شهریور و برای بنگاه های فاقد بیمه تا پایان شهریور تعیین شده است.

حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ صنف و کسب و کار آسیب‌دیده کرونایی در این استان که کارگر بیمه شده دارند، از حمایت تسهیلاتی بهره‌مند می‌شوند علاوه بر آن سایر کسب و کار بیمه نشده هم می توانند از این فرصت استفاده کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره