اخبار برگریده
سه شنبه, 28 فروردين 1403 19:38

دوشنبه, 30 تیر 1399 ساعت 11:02
  • .

۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در راه خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی از سرمایه گذاری 8 میلیون دلاری خارجی در حوزه صنعت و معدن استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محمد علی شجاعی در نشست ستاد سرمایه گذاری استان، با تاکید بر اینکه سرمایه گذار و حل مشکلات سرمایه گذاران باید اولویت اول هر مدیری باشد، گفت: با پیگیری های انجام شده سرمایه گذاری بخش خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در حوزه صنعت و معدن استان قطعی شده است.

وی اظهار داشت: اگر میزبان خوبی برای سرمایه گذار نباشیم سرمایه گذار مکان دیگری را انتخاب می کند.

دکتر شجاعی با تاکید بر نقش صرافی بر توسعه مراودات با کشورهای خارجی و صادرات و واردات، افزود: پیگیر نهایی شدن سرمایه گذاری در حوزه صرافی از طریق بانک مرکزی هستیم.

شجاعی با تاکید بر اینکه نگاه ماه به توسعه سرمایه گذاری است، افزود: وجود کمتر از ۴۰۰ واحد صنعتی در استان نشان دهنده ضعف و فقر استان در این حوزه است بنابراین باید در مسیر و پیشرفت توسعه بدویم.

وی ادامه داد: همه باید در استان بخش سرمایه گذاری و ارزش گذاری به سرمایه گذار را بر هر کاری مقدم بدانیم چرا که در واقع سفره مردم را آباد تر و موجب ایجاد اشتغال و درآمد پایدار می شویم.

دکتر شجاعی مطرح کرد: تلاش داریم سرمایه گذاران را به سمت منطقه ویژه اقتصادی سوق دهیم تا سرمایه گذاران از معافیت ها و مشوق های لازم برخوردار شوند

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی پس از استماع مشکلات ۵ سرمایه گذار خطاب به مدیران اجرایی مربوط دستور داد: زمین مورد نیاز برای سرمایه گذار مجتمع گردشگری اسپاخو تا دو هفته آینده واگذار شود و سازمان های گردشگری، منابع طبیعی، محیط زیست، مدیریت امور اراضی و راهداری برای انجام این کار همکاری داشته و با در نظر گرفتن نیاز استان روند انجام کارها را تسریع کنند.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: موضوع واگذاری زمین مورد نیاز به سرمایه گذار حوزه گیاهان دارویی ( ۲۰۰ هکتار برای کشت و ۴۰ هکتار برای ایجاد سازه های گلخانه) تا دو هفته آینده تعیین تکلیف شود.

وی اشاره داشت: تا پایان وقت اداری پنجشنبه هفته جاری موضوعات صدور مجوز و واگذاری زمین به سرمایه گذار روغن مارگارین از سوی سازمان صمت و شرکت شهرک های صنعتی تعیین تکلیف شود.

وی گفت: تا یک هفته آینده موضوعات ثبت تقاضای سرمایه گذار و واگذاری زمین به سرمایه گذار داروهای گیاهی کمیاب از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی نهایی شود بعد از تحویل به دانشگاه علوم پزشکی تا یک ماه آینده در سطح ملی جمع بندی شود.

وی با بیان این مطلب استان به سرمایه گذاری در تمام سطوح نیاز دارد و محتاج به جذب و ورود سرمایه گذار می باشد، تاکید کرد: باید در زمان تعیین شده کارها انجام شود و به هیچ بهانه ای گوش نمی دهم.

دکتر شجاعی مطرح کرد: بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن جزو پیشران های اقتصادی استان هستند که باید از ظرفیت تردد سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر به خوبی بهره مند شویم و بخش فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع متوسط و کوچک استان را توسعه دهیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره