اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 21:43

پنج شنبه, 26 تیر 1399 ساعت 11:21
  • .

جهش تولید با جهش دیدگاه و تفکر مدیریتی حاصل می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی خطاب به معاونین فرمانداران و بخشداران گفت: نگاه مدیریتی راکد باید تغییر یابد اینکه منتظر جذب اعتبارات باشید تا اتفاقی رخ دهد قطعا چنین چیزی محقق نمی شود.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، دکتر محمد علی شجاعی در این نشست اظهار داشت: اعتقاد دارم برای تحول در استان بیش از اعتبارات، نیازمند تحول در سیستم اداری و نگاه توسعه ای استان هستیم.

وی افزود: در برخی از برهه های زمانی نیازمند اعتبارات نبودیم فقط به دلیل نبود نگاه توسعه ای، اتفاقات خوبی رخ نداده است لذا اتفاقاتی که در مسیر پیشرفت استان باشد باید برای مردم قابل لمس باشد.

شجاعی در ادامه سخنان خود تاکید بر جذب سرمایه گذار داشت و گفت: واگذاری امور به سرمایه گذار سخت اما شدنی است نباید اسیر قوانین و مقررات ابتدایی باشیم پس در برخورد با یک سرمایه گذار از واژگانی همچون نمی شود، نزارید، انجام ندهید به هیچ عنوان استفاده نشود.

وی خاطرنشان کرد:سرمایه گذار بخش خصوصی را در حوزه بخشداری جذب کنید و برای حضور سرمایه گذار دوندگی کنید زیرا تا زمانی که سرمایه گذار حضور نیابد هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

شجاعی با تاکید بر اینکه کار بخشداران جذب سرمایه گذار است، افزود: پتانسیل هر شهرستانی کاملا مشخص است لذا بخشداران فقط دنبال سرمایه گذار باشند زیرا مشکل ما کمبود اعتبارات نیست مشکل این است که ما نمی توانیم سرمایه گذار جذب کنیم.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: تا مردادماه سال گذشته تنها ۱۱ طرح از سوی دهیاری ها به وزارت کشور ارسال شده بود که به معنای عدم اهمیت به بخش اشتغال است که در حال حاضر این رقم به ۷۰۲ طرح رسیده است.

شجاعی خطاب به بخشداران تصریح کرد: شما کارمند نیستید بلکه مدیر در سطح خود هستید پس باید نوآور، خلاق و اهل ریسک باشید.

وی افزود: خراسان شمالی به دلیل شرایط حاکم در آن جزو استانهای برتر است و در یکسال اخیر با توجه به اینکه مسائل بسیاری را پشت سر گذاشته اما دغدغه ای برای دولت و حاکمیت نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: آثار امضای تفاهم نامه ها و کلنگ زنی ها را در زمانی نه چندان دور باید در استان مشاهده کرد و من بارها تاکید کرده ام که جهش تولید، جهش در نگاه مدیریتی، دیدگاه و تفکر است.

شجاعی دستور اتمام بحث واگذاری زمین به بازارچه های محلی،اعلام پروژه ها در راستای انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی کشور، اعلام فهرست پروژه های بلاتکلیف توسط فرمانداران را داد.

گفتنی است: در این نشست کمبود اعتبارات، ساخت و سازهای غیر مجاز، کمبود نیروی فنی، کمبود تجهیزات، عدم تعیین تکلیف پروژه های راه و شهرسازی، وجود مشکلات زیر ساختی به ویژه در حوزه راه، طولانی شدن روند استعلامات، معرفی نشدن پتانسیل های روستاها، پیچیده بودن فرآیند بروکراسی اداری،طولانی شدن روند آسفالت در برخی روستاها، عدم راه دسترسی و مستقر نشدن نمایندگی برخی ادارات در بخش ها از مهم ترین مشکلات مطرح شده از سوی معاونین فرمانداران و بخشداران بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره