اخبار برگریده
پنج شنبه, 30 فروردين 1403 21:51

شنبه, 14 تیر 1399 ساعت 14:30
  • .

بجنورد قطب توسعه ارتباط با کشور ترکمنستان می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: با ایجاد و توسعه پروازهای مسیر بجنورد به ترکمنستان و بالعکس، بجنورد می تواند یک قطب برای ارتباط با این کشور همسایه باشد و آینده درخشانی را پیش رو داشته باشیم.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، دکتر محمد علی شجاعی در نشست استانی هماهنگی برقراری پرواز مسیر بجنورد-عشق آباد، اظهار داشت: از ابتدای حضورم در استان پیگیر افزایش پروازها و ارتباط با کشور ترکمنستان بودم و از آنجایی که هیچ گونه ارتباط زمینی بین استان خراسان شمالی و این کشور همسایه وجود ندارد تلاش کردیم بحث پروازهای بین‌المللی را برای اولین بار در بجنورد داشته باشیم.

دکتر شجاعی افزود: در نشست کمیسیون مشترک دولت های ایران و ترکمنستان بنده نیز حضور داشتم و برقراری پرواز بین بجنورد و عشق آباد را مطرح کردم که در نهایت این مورد در تفاهم نامه بین دو کشور لحاظ و فرودگاه بجنورد به عنوان یکی از فرودگاه های برقراری این پرواز عنوان شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ پروازی به کشور ترکمنستان از ایران برقرار نیست و با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت های مسئولان ملی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته طی نامه ای شروع پرواز مسیر بجنورد-عشق آباد تا یک ماه آینده اعلام شد.

دکتر شجاعی با اشاره به اعلام آمادگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما برای برقراری دو پرواز هفتگی از بجنورد به عشق آباد و بالعکس، تصریح کرد: دو پرواز هفتگی مسیر بجنورد-عشق آباد به ظرفیت پروازهای فعلی استان افزوده می شود و تعداد پرواز های ایران ایر استان به ۵ پرواز خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای تامین تجهیزات لازم جهت برقراری پروازهای خارجی کمبودها جمع بندی شود تا بتوانیم از سطح ملی موضوع را پیگیری کنیم.

وی افزود: هر دستگاه اجرایی مربوط برای برقراری پروازهای خارجی که نیاز به مجوز از سطح ملی دارد باید تا ۵ روز آینده این مجوزها را کسب کند.

دکتر شجاعی با تاکید بر اینکه تمامی پروتکل های بین المللی پرواز باید از سوی همه دستگاه های اجرایی مربوط رعایت شود، خاطر نشان کرد: موضوعات مربوط به ارز و سیم کارت توسط بانک ملی و مخابرات استان امکانات ارزی و مخابراتی لازم را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: لیست اقلام ممنوع الورود طی مکاتبه ای از سوی گمرک استان با سایر دستگاه های اجرایی جمع بندی و در اختیار پلیس و سپاه قرار بگیرد.

دکتر محمدعلی شجاعی با بیان اینکه پروتکل های بین المللی بهداشتی در خصوص ویروس کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی جمع بندی شود، همچنین افزود: برای تسریع در رفت و آمدها باید نحوه صدرو ویزا باید در نشست با سفیر ترکمنستان در ایران و سفیر ایران در ترکمنستان بررسی شود .

دکتر شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود بر فعال شدن شرکت های گردشگری استان برای جذب توریست از سراسر کشور جهت پرواز به کشور ترکمنستان تاکید کرد و افزود: باید تمام نیروهای گردشگری استانی و ملی برای جذب توریست جهت برقراری تور گردشگری به ترکمنستان فعال شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به زیرساخت های پزشکی استان می توانیم بحث توریست درمانی را پیگیری کنیم.

دکتر شجاعی مطرح کرد: در راستای پیشرفت و توسعه روابط بین استان خراسان شمالی و کشور ترکمنستان حداکثر استفاده را از بخش خصوصی خواهیم داشت.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره