اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 18:07

یکشنبه, 23 آبان 1400 ساعت 12:01
  • .

هیات تجاری استان خراسان شمالی به قزاقستان اعزام شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: هیات تجاری استان خراسان شمالی به قزاقستان(آلماتی ) از ۲۲ آبان ماه امسال به مدت یک هفته اعزام شد.

به گزارش نسیم امروز، سعید پورآبادی با اعلام این خبر افزود: دراین سفر تعداد ۲۰ نفر از تجار ، بازرگانان و واحدهای تولیدی وصنعتی استان حضور دارند.

وی انتخاب بازارهای هدف،یافتن طرف تجاری و جذب سرمایه گذار خارجی را از جمله اهداف اعزام هیات تجاری استان به قزاقستان عنوان کرد.

پورآبادی از جمله برنامه های این هیات را نشست مسئولین و تجار دو کشور و تشریح پتانسیل های دوکشور

جلسات B2B میان مسئولین دولتی و تجار بخش خصوصی ( همتایان هر کارگروه ) ، بازدید های تجاری مرتبط با هر کارگروه ، ایجاد فضای پرسش و پاسخ و دیدار با مسئولین سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلماتی و بازدید شهری با رویکرد بررسی و شناسایی فرصت های تجاری آلماتی عنوان کرد.

وی کارگروه های مرتبط این اعزام را کشاورزی ، دامپروری، خشکبار، گلخانه داران، صنعت ساختمان،صنایع غذایی، شرکت های دانش بنیان و کلیه شرکت های لجستیک و ارائه خدمات حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی و ... برشمرد.

قزاقستان از کشت فرا سرزمینی ایران حمایت می‌کند

رییس مرکز نوآوری و تبادلات تجاری ایران و قزاقستان گفت: قزاقستان از کشت فرا سرزمینی ایران در آن کشور حمایت می کند و کشاورزان ایرانی که در این زمینه فعالیت داشته باشند از یارانه های دولتی نهاده‌های کشاورزی بهره‌مند خواهند شد.

محمد اشرف اکبری اظهار داشت: در دهه های گذشته کشاورزانی از ایران در این کشور کشت فراسرزمینی داشتند که از حمایت های دولت قزاقستان بهره مند بودند.

این مسوول قزاقستانی با بیان اینکه قزاقستان کشوری پهناور دارای اراضی کشاورزی مناسب غنی و پر آب است افزود: این کشور همچنین دارای مناطق سردسیر که کشاورزان ایرانی می توانند غلات، ذرت، دانه های روغنی و عدس کشت کنند.

اکبری گفت: مناطق جنوبی این کشور نیز گرمسیر است که می توان در این مناطق برنج کاری کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره