اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 18:48

سه شنبه, 05 مرداد 1400 ساعت 10:26
  • .

صادرات12 هزارو 466 هزار تُن کالا از خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر گمرک خراسان شمالی از صادرات12 هزارو 466 هزار تُن کالا در چهار ماه نخست امسال خبرداد.

جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز، اظهار کرد: این میزان کالا به ارزش 8میلیون و 321 هزارو 462 دلار از طریق گمرک استان به مقصد کشورهای افغانستان،آذربایجان،گرجستان، ایتالیا و عراق صادر شد.

وی گفت: صادرات کالا در مدت چهار ماهه در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 74 درصد و از لحاظ ارزشی 36 درصد کاهش یافت.

مدیر گمرک استان افزود: کالاهای صادراتی استان شامل کود اوره، مقاطع فلزی، پودر کریستال ملامین، اسید نیتریک و رب گوجه فرنگی،محصولات کشاورزی و انواع محصولات پلاستیکی بوده است.

جعفری در ادامه با اشاره به واردات 13 میلیون دلاری کالا از طریق گمرک به خراسان شمالی، گفت: بیشتر واردات قطعات واحدهای تولیدی شامل، ماشین آلات قالب گیری و خط تولید ، نیکل ، پارچه ، کنتور گاز ، الکترود زغالی،شکرخام ، برنج ،شمارشگر کنتور، فیلتر المنت، رستر قهوه و اجزاء پمپ هیدرولیک است که از کشورهای چین ، ترکیه، آلمان، پاکستان و هند وارد استان شده است.

وی ارزش کالاهای وارداتی را 13 میلیون و 38 هزارو 412 دلار به وزن 6 هزارو 427 تُن اعلام کرد و اظهارداشت : در این مدت ارزش کالاهای وارداتی 74 درصد و از نظر وزنی 36 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

مدیر گمرک استان همچنین با اشاره به صادرات و واردات چهار ماهه نخست پارسال گفت: در این مدت 48 هزارو 303 تُن کالا از طریق گمرک استان صادر و دو هزارو 212 تُن واردات استان شد.

خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره