اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 03:45

چهارشنبه, 05 خرداد 1400 ساعت 08:43
  • .

70درصد صادرات استان متعلق به پتروشیمی خراسان شمالی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعمل پتروشیمی خراسان گفت: 70درصد صادرات استان متعلق به پتروشیمی خراسان شمالی است.

به گزارش نسیم امروز، علیرضا بابازاده در آیین تجلیل از جانبازان و کارگران نمونه در مجتمع پتروشیمی خراسان گفت: در مجموع به طورمستقیم و غیر مستقیم حدود چهار هزار نفر این واحد بزرگ صنعتی در بجنورد فعالیت دارند و این واحد تاثیر خوبی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

وی دلیل اصلی عدم اجرای طرح توسعه این مجتمع را کمبود آب و گاز اعلام کرد و اظهار داشت: این واحد صنعتی برای اجرای طرح توسعه نیاز به حداقل در سال یک میلیون متر مکعب گاز دارد که تامین آن از توان هیات مدیره خارج است.

این مقام مسئول یاداورشد: به نظر می رسد برای تامین یک میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز برای طرح توسعه؛ باید مدیران استانی به کمک مجتمع پتروشیمی و هیات مدیره بیایند تا بتوانند با افزایش سهمیه گاز استانی، این کمبود را تامین کنند.

بابازاده در مورد کمبود آب در این واحد صنعتی اضافه کرد: در شرایط فعلی استرس زیادی به چاههای آب این مجتمع وارد می شود و توان تامین آب برخی روستاهای اطراف که از سوی مسوولان استانی مطرح می شود را ندارد، و اگر این درخواست اجرایی شود، قطعا مشکلاتی برای تولید این واحد صنعتی ایجاد می شود.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان شمالی گفت: این واحد صنعتی در اجرای برنامه تعدیل وضعیت نیروی انسانی نیز برنامه خوبی را در دستور کار قرار دارد و این برنامه با تایید هیات مدیره و با کمک اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی اجرا می شود.

بابازاده افزایش دستمزد کارگران را از دیگر برنامه ها برای تشویق نیروی انسانی بیان کرد و اظهارداشت: افزایش دستمزد نیز در حد توان از سوی این واحد صنعتی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سالانه حدود نیم میلیون تن کود اوره در این واحد صنعتی تولید می شود و در صورت تامین حداقل ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز در سال، توان تولید کود اوره در مجتمع پتروشیمی خراسان به یک میلیون تن می رسد.

بابازاده از پیشنهاد تامین پساب برای بخش تولید و سایر نیازمندی های مجتمع پتروشیمی خراسان شمالی استقبال کرد.

در پایان این نشست ضمن آغاز به کار مرکز آموزش بین کارگاهی مجتمع پتروشیمی خراسان شمالی، از تعدادی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و کارگران نمونه این واحد صنعتی در سال 99 با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره