اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 09:15

یکشنبه, 11 دی 1401 ساعت 09:06
  • .

251 نفر از جوانان خراسان شمالی وام مشاغل خانگی گرفتند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان شمالی از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به 251 نفر از جوانان این استان برای مشاغل خانگی خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، ایمان فیروزه اظهار کرد: طی 9 ماهه نخست امسال ۱۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام مشاغل خانگی به ۲۵۱ نفر از جوانان استان پرداخت شد.

وی افزود: این میزان وام در حوزه های مختلف صنایع دستی، چوبی و کارگاه خیاطی با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی جوانان پرداخت شده است.

فیروزه گفت: به ازای هر مجوز اشتغال خانگی مستقل، ۵۰۰ میلیون ریال و به ازای مجوز به صورت پشتیبان نیز تا سقف ۱۰ میلیارد ریال وام پرداخت می شود.

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: سال گذشته نیز ۱۷ میلیارد ریال وام در بخش های مختلف ورزشی، دامپروری و زنبورداری با همکاری صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد.

وی گفت: مشاغل خانگی باید به عنوان فرهنگ کسب و کار در جامعه رونق پیدا کند که امیدوارم در سال جاری با همدلی و وفاقی که وجود دارد، توسعه این گونه رشته ها در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان شمالیف اتصال تولیدات و محصولات مشاغل خانگی به بازار فروش و تامین مواد اولیه این نوع کسب و کارها را حائز اهمیت دانست و افزود: چند سالی است که طرح های پشتیان مشاغل خانگی نیز به عنوان یک فرصت خوب مطرح شده است.

وی تاکید کرد: نظارت بر طرح های مشاغل خانگی در سه مقطع قبل، حین و بعد از پرداخت تسهیلات صورت می گیرد که در این خصوص نیازمند همراهی دستگاه های اجرایی هستیم.

وی به تعامل بین سازمان‌های مردم نهاد با مراکز تولیدی برای ارتقای دانش و نیازسنجی اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها فرهنگ هم‌افزایی و کارآفرینی را افزایش می‌دهد.

فیروزه با اشاره به پرداخت وام های غیرنقدی به روستاییان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، دام ها خریداری و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و دریافت کنندگان تا پایان تسویه اقساط تسهیلات، حق فروش دام ها را نخواهند داشت.

فیروزه افزود: دریافت کنندگان این وام ها از مشاوره و آموزش های لازم برای پرورش دام بهره مند می شوند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت حدود ۳۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که حدود ۳۲ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره