چاپ کردن این صفحه .
شنبه, 16 ارديبهشت 1402 ساعت 15:51
  • .

نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی برای توسعه و تکمیل زنجیره های ارزش راهبردی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی برای توسعه و تکمیل زنجیره های ارزش راهبردی خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، این نمایشگاه قرار است با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، جهادکشاورزی ،میراث فرهنگی ،صنعت ،معدن و تجارت ،پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی متولی غرفه استان خراسان شمالی در نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) باشد.

مدیرکل دفتر جذب ،سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی در جلسه هماهنگی دستگاه های مشارکت کننده ، با اعلام این خبر افزود : در این نمایشگاه که از ۱۷ لغایت ۲۰ اردیبهشت ماه در تهران برگزار میشود ، فرصت مغتنمی برای تکمیل زنجیره ارزش از طریق گفتگو با هیئت های تجاری داخلی ،صاحبان صنایع و دستگاه های دولتی مربوطه از همه استانها،نمایندگان کشورها و شرکت های خارجی فراهم خواهد بود.

علی فیروزه افزود: تا کنون توانسته ایم نیازهای فناورانه صنایع بزرگ استان را احصاء و بسته های کالاهای صادراتی استان را برای نمایش در نمایشگاه و بروشورها و کاتالوگ های لازم را به دو زبان فارسی و انگلیسی آماده وهمچنین تیزرهای فرصت های سرمایه گذاری استان ، معرفی جاذبه های گردشگری و نمونه محصولات صنایع دستی ،معرفی مزیت های نسبی استان در حوزه ارزش های تجدیدپذیر و زنجیره های ارزش راهبردی آلومینیم ،فولاد ،فرش ،زعفران،رب،نوغان،انگور،عسل،پلاستیک،آبنبات و... تهیه شده و حضور مترجم نیز برای عقد قراردادها و تفاهم نامه ها در غرفه استان پیش بینی شده است.

وی در خصوص مزیت های خراسان شمالی برای سرمایه گذاری و معرفی استان به شرکت ها و سرمایه گذاران اظهارداشت: خراسان شمالی به دلیل شرایط اقلیمی مساعد و متنوع فرصت های کم نظیری برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی،دامپروری ،باغی،صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد در ضمن اشاره به جاذبه های گردشگری و پتانسیل تردد بیش از ۲۰ میلیون مسافراز استان و برخورداری از نعمت پارک ملی گلستان مزایای بخش صنعت را در استان نیز کم نظیر دانست.

وی اضافه کرد: آلومینیم جاجرم تنها تولید کننده پودر آلومینا در خاورمیانه و مجتمع صنعتی اسفراین را قطب فولاد آلیاژی کشور خواند و گفت : پتروشیمی بجنورد و نیز تولید کننده آمونیاک ،اوره ،ملامین و کریستال ملامین نیز محصولات منحصر به فردی دارد.

فیروزه تاکید کرد: این نمایشگاه فرصت بی نظیری را برای تولیدکنندگان استان ،بخشهای نیازمند سرمایه گذاری برای معرفی تولیدات و معرفی فرصت های سرمایه گذاری مهیا کرده است.

غرفه استان ،غرفه معرفی توانمندی های استان و غرفه تکمیل زنجیره ارزش محصولات خواهد بود و ۶۰ هیئت تجاری در این نمایشگاه حضور دارند.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی استان نیز باید با تمام توان در این غرفه به معرفی استان و مذاکره با هیئت های تجاری و جذب سرمایه و خلق فرصت های صادرات از این طریق اهتمام بورزد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn