اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 00:44

یکشنبه, 24 مرداد 1400 ساعت 08:41
  • .

تولید بیش از 30 هزار تُن محصولات گلخانه ای در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تا کنون 30 هزارو 243 تُن انواع محصولات گلخانه ای در استان تولید شد.

محمد علی شریکیان در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز، تولیدات این مدت محصولات گلخانه ای را شامل گوجه فرنگی 8هزارتُن،خیار 12 هزار تُن،سبزی 220تُن،گیاهان دارویی وآلوئه ورا 23 تُن اعلام و اظهار کرد: میزان تولید این محصولات در مدت مشابه پارسال 26 هزارو 220 تُن بود.

وی افزود: تولیدات گلخانه ای 10 تا 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: 76گلخانه در استان وجود دارد که 60 هکتار فعال است و 16هکتار هم در حال ساخت است.

به گفته شریکیان استان در زمینه تولیدات گلخانه ای در کشور در رتبه 21 است.

وی افزود: اسفراین با 40 هکتار قطب تولیدات گلخانه ای استان محسوب می شود.

وی افزایش بهره وری ، تولید خارج از فصول ، صرفه جویی در آب به عنوان مثال برای تولید هر کیلو خیار 600 تا 700 لیتر آب مصرف می شود اما در گلخانه این مقدار به 50 تا 60 لیتر کاهش می یابد و خسارت های خسارت سیل و تگرگ در تولیدات گلخانه ای کاهش می یابد .

شریکیان همچنین گفت: تسهیلات گلخانه ای با سود ترجیحی 15 درصد اعطا می شود و محدودیتی برای ارائه تسهیلات برای احداث گلخانه ندارد و 50 درصد ساز های گلخانه ای به عنوان وثیقه بانکی از متقاضیان پذیرفته می شود.

گفتنی است: در خراسان شمالی 340 گلخانه با 250 نفر بهره بردار فعال است و در هر هکتارگلخانه برای 10 نفر مستقیم و 20 نفر غیر مستقیم اشتغال می شود.

تولیدات گلخانه ای در استان شامل خیار،گوجه فرنگی، فلفل ، انواع سبزی، گیاهان دارویی ، گلهای زینتی، نشاء گیاهان دارویی ، تولید نهالهای گلخانه ای است

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره