اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 12:29

یکشنبه, 03 مرداد 1400 ساعت 11:30
  • .

پیش بینی تولید 130 هزار تُن انگور از باغات خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به آغاز برداشت ارقام زودرس انگور در تاکستان‌های استان گفت: پیش بینی می شود امسال 130 هزار تُن انگور از سطح باغات بارده برداشت شود.

محمدعلی شریکیان در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز، اظهار کرد: پیش بینی برداشت بیش از این بود اما با توجه به خشکسالی موجود ،باردهی کمتر از برداشت هرساله خواهد بود.

وی استفاده از ریز مغذی ها را برای بهبود عملکرد بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: استفاده از کودهای فسفاته وپتاسه و همچنین محلول پاشی در چند مرحله و چال کود در زمستان، باردهی و کیفیت محصول تولیدی را افزایش می دهد و درختان را به سرمای دیر رس بهاره مقاوم می کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه تولید ارقام جدید را یکی از راهکارها برای سازگار با اقلیم استان عنوان کرد و اظهار داشت : در سالهای اخیر 30 رقم انگور مختلف مقاوم به سرما در استان کاشته شده که هم اکنون به باردهی رسیده است.

شریکیان با بیان اینکه سالانه 21 هزار تن از انگور استان به کشمش تبدیل می شود ، افزود: بیشترین انگور کشمشی استان در شهرستان های فاروج و شیروان و انگور کلاهداری نیز در منطقه بدرانلوی بجنورد تولید می شود.

وی گفت: ارقام عمده انگور استان شامل کلاهداری، کشمشی، عسکری، لعل، انگور سیاه و پیکامی است ودر چند سال اخیر نیز ارقام جدید از جمله سردشت، بیدانه قرمز، شاهانی قرمز، یاقوتی، کندری، لعل، دیوانه و سپیداری به مرحله تولید رسیده است.

معروف ترین رقم در خراسان شمالی انگور کلاهداری، دیررس است که به عنوان تازه خوری مصرف می شود.

خراسان شمالی بیش از 18 هزار و 500 هکتار تاکستان‌ دارد، که انگور 57 درصد از تولیدات باغی استان را به خود اختصاص داده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره