اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 02:46

چهارشنبه, 22 مرداد 1399 ساعت 08:55
  • .

مبارزه بیولوژیک درهزارهکتاراز مزارع گوجه‌فرنگی خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر حفظ سازمان جهاد کشاورزی استان از مبارزه بیولوژیک با آفت ها در هزار هکتار مزارع گوجه‌فرنگی و 55 هکتار باغ اناراستان خبرداد.محمد رضایی 

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز، با بیان اینکه در روش مبارزه بیولوژیک زنبورهای پرورش یافته در مراکز تولید زنبور در مزارع زیر کشت گوجه‌فرنگی رها می‌شوند، اظهارکرد: تاکنون 3 مرحله مبارزه در مزارع گوجه فرنگی انجام و هرمرحله نیز 400 عدد تریکوکارت (حشره مفید) رها سازی شد.

وی با اشاره به اینکه 55 درصد اعتبار دولتی و 45 درصد را کشاورز باید پرداخت کند،گفت: اعتبارات محدود جوابگوی صددرصدی مبارزه بیولوژیک نیست.

رضایی اضافه کرد: از دو نوع زنبور به نامهای تریکو گراما و براکون در این روش استفاده می‌شود که در حقیقت دشمنان طبیعی لاروها و آفات محصول گوجه‌فرنگی هستند.

مدیر حفظ سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه با اشاره به رها سازی زنبور

در 55 هکتار باغ انار نیز گفت: باید تا ده مرحله برای ریشه کنی آفات در باغ های انار زنبور تریکوگراما رهاسازی شده و مبارزه تا شهریور ادامه یابد.

رضایی با بیان اینکه استفاده از سموم مؤثرترین و قاطع ترین روش برای مبارزه با آفات است، افزود: اما کشاورزان برای تولید محصول سالم بیشتر به استفاده از روش بیولوژکی تمایل دارند.

یک مرکز تولید زنبور در شهرستان مانه و سملقان زنبورهای ویژه برای مبارزه بیولوژیک با آفات گوجه‌فرنگی تولید می کند و آمادگی همکاری با کشاورزان استان را دارد.

به مزرعه داران توصیه می شود برای تامین رطوبت مورد نیاز مزرعه، نصب کارت ها در ساعات خنک روز انجام و قبل از آن نیز آبیاری انجام شود.

خراسان شمالی حدود 3هزار هکتار مزرعه گوجه فرنگی و بیش از 480 هکتار باغ انار دارد.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 22 مرداد 1399 ساعت 08:55
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره