اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 10:26

چهارشنبه, 08 بهمن 1399 ساعت 18:44
  • .

محمود گودرزی: از مجلس و دولت آزار دیدم اما از ورزشی ها نه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر پیشین ورزش و جوانان و روسای سابق کمیته ملی المپیک در نشست هم اندیشی صحبت هایی را مطرح کردند.

به گزارش نسیم امروزبه نقل ازایسنا، نشست هم اندیشی روسای ادوار مختلف سازمان تربیت بدنی و روسا و دبیران کل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

 

محمود گودرزی وزیر پیشین ورزش و جوانان در این نشست گفت: دانش اصلی ترین منبع قدرت است و هر کجا قدم بگذارد در آنجا توفیقاتی حاصل می شود. زحمات همه دوستان و خانواده ورزش را باید پاس بداریم. خود ورزش مشکلی ندارد و عناصر بیرونی هستند که مشکل ساز می شوند. از من می پرسند در ورزش اذیت شدم یا نه اما من از ورزشی ها آزاری ندیدم در حالی که از مجلس آزار دیدم و از دولت بیشتر آزار دیدم.

*غفوری فرد: کمیته ملی المپیک به گذشتگان احترام می گذارد

محمد حسن غفوری فرد رییس اسبق سازمان تربیت بدنی در این نشست گفت: یکی از کارهای خوب کمیته ملی المپیک احترام به گذشتگان و پیشکسوتان است. همیشه در ایران رسم بر این است فرد جدیدی که می آید تمام کار های نفرات قبلی را نفی می کند اما در این دوره کمیته ملی المپیک این اتفاق رخ نداد.

*علی آبادی: افراد سیاسی خیلی سخت کنار هم جمع می شوند

محمد علی آبادی رییس سابق کمیته ملی المپیک نیز گفت: خصوصیاتی در آقای صالحی امیری است که ارزشمند است. در این دنیای وانفسای سیاسی افراد خیلی سخت با هم کنار می آیند اما صالحی امیری چندین بار ما را کنار هم جمع کرد.

 

او با اشاره به تدوین تاریخ شفاهی ورزش ایران افزود: فکر می کنم هنر این جمع باید این باشد که تاریخی را بنویسند که افرادی که در آینده بر مسند قدرت می نشینند، نتوانند تغییری در آن ایجاد کنند وحاشیه بسازند. باید فکر کنند خودشان این تاریخ را نوشته اند. در واقع تاریخ نوشته شده درست و دقیق باشد.

*سجادی: در تاریخ ثبت شود که مرجع اصلی ورزش عضو مجمع فدراسیون فوتبال نیست

حمید سجادی معاون سابق ورزش قهرمانی وزارت ورزش نیز بیان کرد: یکی از کم کاری‌های فرهنگی ما در ثبت تاریخ بوده است و نمی دانم چرا باید خصوصیات خوب ایرانیان را در کتاب‌های تاریخی مورخین خارجی بخوانیم و خودمان آنها را ثبت نکردیم.به نظرم بهتر است فدراسیون آمار و تاریخ ورزش در کشور داشته باشیم.

سجادی با اشاره به نبود نام کمیته ملی المپیک در مجمع فوتبال تصریح کرد: منتظری، رییس وقت سابق فدراسیون کونگ‌فو زمانی که داشت کونگ فوی ایرانی را ثبت جهانی می‌کرد، گفت کمیته المپیک باید به اسپورت آکورد اعلام می کرد که این رشته در کشور ما فعال است تا این ثبت انجام شود این نشان می دهد که کمیته‌ ملی المپیک جایگاه مهمی دارد اما اکنون مرجع اصلی ورزش، عضو مجمع یک فدراسیون نیست و این باید در تاریخ ثبت شود.

* صالحی امیری: والیبال به فوتبال تنه زده است

رضا صالحی امیری در حالی که از والیبال تقدیر کرد گفت: والیبال به فوتبال ایران تنه زده است و جایگاه خوبی بین مردم وارد.

محمدرضا داورزنی نیز گفت: تدوین تاریخ شفاهی ورزش ایران خیلی خوب است. مردم باید بدانند در این چهار دهه چه مشکلاتی داشتیم و چراغ راهی برای آیندگان می شود.

* علی نژاد: علی آبادی نقش زیادی در جهش ورزش ایران داشت

مهدی علی نژاد معاون قهرمانی تصریح کرد: تدوین تاریخ شفاهی ورزش کار بسیار خوبی است چون حتما باید تاریخ را بدانیم و این تجربه گران بها را به نسل های بعدی انتقال دهیم. خوشحالم جمعی از روسای خودم را دیدم. از آقای علی آبادی تشکر می کنم که ۱۴ سال پیش به من اعتماد کرد و ریاست ووشو را به من داد. او نقش زیادی در جهش ورزش ایران در بازی های آسیایی و المپیک لندن داشت.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره