چاپ کردن این صفحه .
دوشنبه, 01 دی 1399 ساعت 11:38
  • .

نباید از پرسپولیس انتظار درخشش می‌رفت/برای مدیران رده بالا متاسفم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه پرسپولیس در آسیا تنها بود و نباید از این تیم انتظار درخشش می‌رفت، گفت: با این حال نماینده ایران شاهکار کرد و نایب قهرمان آسیا شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از مهر، بیژن ذوالفقارنسب در خصوص نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: اگر قرار باشد به عنوان یک آدم بی طرف صحبت کنم و دیدگاه ملی و هواداری نداشته باشم باید تحلیل صحیح خودم را بگویم. به عنوان یک کارشناس فوتبالی باید بگویم جریان بازی فینال در ۵ بخش مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در ۱۲ دقیقه ابتدایی، اولسان هیوندای اعتماد به نفس بیشتری نسبت به پرسپولیس داشت و مالکیت توپ را در اختیار گرفت. آنها برتری روحی و روانی و تاکتیکی داشتند. با این حال پرسپولیس از دقیقه ۱۳ وارد بخش دوم بازی شد. پرسپولیس بهتر از دقایق ابتدایی بود. من فکر می‌کنم یحیی گل محمدی هم از اواسط نیمه اول تکان خورد و به بازیکنانش کمک کرد. همین هم باعث شد تا کره‌ای ها تحت فشار قرار بگیرند.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: اولسان در بخش سوم از بازی که از اواخر نیمه اول شروع شد برنامه ویژه ای در سانتر از جناحین داشت. آنها برای ارسال‌های خود روی تیر دوم تاکتیک داشتند. با این حال در همین بین، پرسپولیس روی هوش خوب بشار رسن توپ را گرفت و همان توپ هم به مهدی عبدی رسید و آن را گل کرد.

ذوالفقارنسب درباره غافلگیری پرسپولیس در نیمه دوم بازی با اولسان هیوندای تصریح کرد: اولسان بر اساس آگاهی‌های خود گل دوم را زد. تصمیمات تاکتیکی اولسان خیلی هدفمند بود و بر پایه ساختار روحی و روانی قوی خود به برد رسید.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: پرسپولیس باز هم دچار بی تجربگی شد. بازیکنان پرسپولیس در بازی‌های داخلی نیز اشتباهات فردی زیادی داشتند. بازی پرسپولیس نسبت به فوتبال ایران بسیار بهتر بود. این تیم هنگامی که مالکیت توپ را در اختیار دارد خیلی خوب از فضای زمین استفاده می‌کند؛ اما حقیقت این است که در سطح آسیا نیاز به هوشمندی بالاتری دارد. پرسپولیس در مراحل قبلی لیگ قهرمانان آسیا اشتباهات کمتری داشت. این تیم در فینال دچار دست‌پاچگی بی دلیل شده بود.

وی درباره تاثیر VAR در تعیین قهرمان آسیا گفت: فوتبالیست‌های ما هیچ عادتی به کمک داور ویدئویی ندارند. آنها خطاهایی را مرتکب می‌شوند که داور نبیند اما بدون شک VAR تمام اینها را زیر نظر دارد.

ذوالفقارنسب درباره اشتباه مدافع پرسپولیس در گل دوم که این تیم دریافت کرد یادآور شد: اشتباه مهدی شیری ناشی از استرس و ترس بسیار زیاد او بود. شیری خوب بازی کرد اما روبروی مهاجم قدرتمند برزیلی اولسان، نتوانست تصمیمی بهتر از هند بگیرد.

او افزود: من فکر می‌کنم پرسپولیس فراتر از این باخت عمل خواهد کرد. این تیم به بلوغ و پختگی رسیده است و باز هم تلاش خود را ادامه می‌دهد تا در بهترین سطح باقی بماند.

ذوالفقارنسب در پایان با انتقاد از عملکرد مدیران رده بالای کشور در فوتبال افزود: من واقعاً تاسف می خورم برای مدیریت کل ورزش ایران که این همه پتانسیل وجود دارد اما هیچ کمکی نمی‌شود. پرسپولیس نباید بازیکنی همچون شجاع خلیل زاده را به خاطر پول از دست می‌داد. او اگر در فینال برای پرسپولیس بازی می‌کرد هرگز اجازه نمی‌داد کره‌ای ها حملات پردامنه روی دروازه پرسپولیس داشته باشند. نباید از تیمی که تنهاست انتظار درخشش بین المللی داشت. پرسپولیس با وجود تمام این مشکلات شاهکار کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn