اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 10:40

یکشنبه, 04 مهر 1400 ساعت 18:34
  • .

ارائه هر نوع خدمات، مشروط به داشتن کد از سامانه املاک

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از عموم مردم خواست تا اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان تا پایان مهر ثبت کنند و افزود: ارائه هر نوع خدمات به خانوار، مشروط به دریافت کد از سامانه املاک و اسکان می‌شود.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، «محمود محمودزاده» عصر یکشنبه در تشریح چرایی ضرورت ثبت نام مالکان و مستاجران در سامانه املاک و اسکان، افزود: هدف اصلی از ثبت اطلاعات در این سامانه، دریافت مالیات و مالیات ستانی نیست بلکه دریافت اطلاعات و آمار و به روزرسانی وضعیت سکونت و شناسایی متقاضیان واقعی برای دادن پاسخ صحیح به نیاز بخش مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: درخواست داریم که حتما با ورود اطلاعات به این سامانه به جمع آوری اطلاعات پایه ای در بخش مسکن کمک کنند چرا که این موضوع در برنامه‌ریزی‌های کلان بخش مسکن بسیار تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد که هدف دولت از این کار مالیات ستانی نیست بلکه دسترسی به اطلاعات و آمار است و افزود: باید جامعه مخاطب برای حوزه مسکن به صورت ویژه شناسایی شود تا بتوانیم به گروه های مختلف پاسخ مناسبی بدهیم.

محمودزاده اضافه کرد: تعدد واحد سکونتی در قانون مورد هدف مالیاتی نیست. اولین هدف این قانون اتصال کد ملی سرپرست خانوار به کدپستی است که می‌تواند به نیازهای حوزه مسکن پاسخ دهد.

وی ادامه داد: تاکنون ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار سند مالکیتی ثبت شده ضمن اینکه اطلاعات هویتی ۲۶.۵ میلیون نفر در سامانه موجود است. از هم‌وطنان می‌خواهیم با مراجعه به سامانه اطلاعات خود را به روز کنند. در صورتی که اطلاعات خانه خود را ثبت نکنند، ملک خالی تلقی شده و برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره