اخبار برگریده
پنج شنبه, 30 فروردين 1403 12:50

سه شنبه, 26 مرداد 1400 ساعت 19:39
  • .

رییس جمهوری شنبه از کابینه خود دفاع می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از حضور رییس جمهوری در صحن علنی خبر داد و گفت: آیت الله رییسی بر اساس آیین نامه داخلی مجلس برای بیان برنامه کلی دولت و دفاع از کابینه خود شنبه (۳۰ مرداد) در صحن علنی حضور خواهند یافت.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، سید نظام موسوی درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در هفته آینده گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس رییس جمهوری باید در دفاع از کابینه خود در مجلس حاضر شوند. بر همین اساس ایشان برای نشست روز شنبه ۳۰ مرداد ماه به مجلس دعوت شدند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره فرآیند برگزاری جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت افزود: در روز شنبه ابتدا رییس جمهوری برنامه کلی دولت را تشریح می کند و در ادامه وزیران پیشنهادی را معرفی و از ترکیب وزیران نیز دفاع خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: پس از سخنان رییس جمهوری، پنج نماینده موافق و پنج نماینده مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه درباره برنامه کلی دولت صحبت خواهند کرد و در ادامه نیز رییس جمهوری یا نماینده رییس جمهوری در دفاع از برنامه دولت و پاسخ به اظهارنظرهای نمایندگان مخالف پاسخ خواهند داد.

وی ادامه داد: مجموع نطق رییس جمهوری و دفاعیات پایانی ایشان دو ساعت و نیم است که بعد از آن نمایندگان وارد بررسی صلاحیت هر کدام از وزیران پیشنهادی به صورت جداگانه خواهند شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی عنوان کرد: ابتدا وزیر مربوطه بر ترتیب حروف الفبا وزارتخانه برای توضیح برنامه خود در جایگاه حاضر شده و به مدت ۱۵ دقیقه درباره برنامه ها و اهدافی که دارد سخن خواهد گفت و پس از آن نیز سخنگوی کمیسیون های مرتبط نیز درباره وزیر پیشنهادی گزارش خود را تشریح ارائه می دهند.

موسوی ادامه داد: در ادامه نیز ۲ نماینده موافق و ۲ نماینده مخالف درباره هر وزیر به مدت ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد. پس از آن نیز رییس جمهوری در صورت صلاحدید به مدت ۳۰ دقیقه از برنامه وزیر مربوطه دفاع خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به مدت سه تا چهار روز به طول خواهد انجامید و پیش بینی می شود تا روز سه شنبه این فرآیند ادامه داشته باشد و در در جلسه نوبت عصر آن نیز به صورت یکجا درباره همه وزیران رای گیری انجام شود.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 26 مرداد 1400 ساعت 19:39
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره