چاپ کردن این صفحه .
سه شنبه, 26 مرداد 1400 ساعت 10:36
  • .

نظر مثبت مجلسی‌ها به وزیر پیشنهادی ارشاد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از نظر مثبت نمایندگان به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای پیگیری اهداف وزارتخانه کادرسازی کند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی با اشاره به حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی گفت: اسماعیلی گزینه مناسبی برای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی محسوب می شود چرا که خود شخصیتی فرهنگی است و صاحب ایده و فکر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گستره وسیع حوزه فرهنگ و ارشاد گفت: این وزارتخانه از کتاب و کتاب‌خوانی تا فیلم و تئاتر، هنرمندان گوناگون در رشته‌های مختلف و مطبوعات و حوزه های دیگر را در برمی‌گیرد.

نماینده کوهدشت و رومشکان درباره اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فردی که در راس هرم حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد و فرماندهی این وزارتخانه را برعهده دارد در برخی از بخش‌ها سرباز و نیروی فرهنگی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از نیروهای این وزارتخانه اصولا فرهنگی نیستند و ما افرادی می‌خواهیم که ایده فرهنگی داشته باشند و شخصیت آنها فرهنگی باشد. البته این مشکل را تنها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداریم بلکه در آموزش و پرورش هم این مشکل وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی یادآورشد: یکی از کارهای خیلی مهمی که اسماعیلی باید انجام دهد و ما هم بر آن صحه گذاشته ایم، کادرسازی است. برخی از نیروهای موجود توان انجام هیچ کاری را ندارند در حالی که اگر می‌خواهید در این جبهه پیروز شوید باید افراد با انگیزه ای در اختیار داشته باشید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارائه برنامه مدون از سوی اسماعیلی می تواند هم در رای آوری وی موثر باشد و هم زمینه ساز موفقیت وی در وزارتخانه باشد. در صورتی که برنامه ای وجودنداشته باشد ممکن است وزارتخانه درگیر روزمرگی شود.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم احتمال رای آوری اسماعیلی خوب است و وی در مجلس رای می‌آورد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ در کبودرآهنگ همدان، از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه‌شناسی سیاسی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران است.

وی از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی باسابقه و از چهره‌های فرهنگی و علمی نخبه جبهه انقلاب است که فعالیت‌های فرهنگی جدی خود را از سردبیری و مدیرمسئولی چندین نشریه فرهنگی‌اجتماعی در دهه ۷۰ آغاز کرد.

اسماعیلی از جمله مدیران تحول‌گرای راهبردی سازمان صداوسیما است که در جایگاه‌های مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما، مدیریت مرکز افکارسنجی سازمان، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صداوسیما به عنوان یک ساختار فرهنگی ‌اجتماعی پویا و نویدبخش تحول رادیو و تلویزیون حضور داشت.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn