اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 01:23

چهارشنبه, 15 بهمن 1399 ساعت 17:55
  • .

دولت طبق قانون باید لایحه بودجه را مجددا ارائه کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون قوانین مجلس گفت: براساس قانون، دولت باید لایحه بودجه ۱۴۰۰ را مجدد به مجلس ارائه کند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از خبرگزاری مهر، بهزاد پورسید معاون قوانین مجلس این مطلب را در پاسخ به اظهارات حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که امروز گفته «آنچه رد شده مصوبه کمیسیون تلفیق است و دولت تصمیمی ندارد که لایحه اصلاحی به مجلس بفرستد»، تاکید کرد: معاون پارلمانی ریاست جمهوری اطلاع دارد که آئین نامه داخلی مجلس به هیچ وجه ترتیبی را برای بازگشت لایحه در این مرحله به کمیسیون پیش بینی نکرده است و این معنا به وضوح از مفاد تبصره ۳ ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی قابل درک است.

وی افزود: اشتباه نمایندگان دولت این است که به توضیحات رئیس مجلس در زمان رأی‌گیری درباره بودجه و به مفاد تبصره فوق الذکر و همچنین بند ۴ ماده ۱۸۲ توجه نکرده‌اند. براساس این مفاد و توضیحات، آنچه رای گیری شد کلیات بودجه است و بر اساس قانون اساسی بودجه باید توسط دولت ارائه شود.

معاون قوانین مجلس تاکید کرد: در این شرایط که مجلس کلیات بودجه را رد کرده است، ارائه مجدد لایحه بودجه تکلیف دولت است مگر اینکه دولت تمایلی به اداره کشور در سال آینده بر اساس قانون بودجه نداشته باشد.

پورسید با بیان اینکه دولت جز این راهی ندارد که یا لایحه مجدد ارائه کند و یا لایحه چند دوازدهم برای اداره امور کشور بفرستد درباره هرگونه رفتار غیرقانونی دولت هشدار داد و گفت: بدیهی است اگر دولت به تکالیف قانونی خود عمل نکند، مجلس شورای اسلامی بر اساس اختیارات قانونی خود تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره