اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 09:23

یکشنبه, 22 آبان 1401 ساعت 10:30
  • .

70 درصد مساجد شیروان نیازبه بازسازی دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان بر لزوم بازسازی شماری از مساجد استان که بر اثر بلایای طبیعی دچار فرسودگی شده اند، تااکید کرد.

به گزارش نسیم امروز، سعید علیپور اظهارداشت: این تعداد ۷۰ درصد از مساجد شهرستان دارالمصلین را تشکیل می دهد که قدمت بالایی دارند و بر اثر بلایای طبیعی دچار فرسودگی شده اند.

وی افزود: این میزان شامل ۲۲۰ مسجد شهری و روستایی است.

علیپور تصریح کرد: امسال چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل کمک های موقوفات برای مساجد و بقاع متبرکه شهرستان جمع آوری شد که تعدادی از این مساجد تعمیر می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: همچنین امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح های نیمه تمام این اداره مصوب شد که با تخصیص این اعتبارات؛نوسازی، توسعه و تجهیز مساجد، بقاع متبرکه و سایر اقدامات عمرانی در بحث موقوفات هزینه و انجام می شود.

وی عنوان کرد: امسال از محل کمک خیران و نیکوکاران شهرستان ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی جمع آوری شد و علاوه بر آن کمک های غیرنقدی شامل توزیع بسته معیشتی، بسته مهر تحصیلی، کمک درمانی و توزیع غذای گرم به نیازمندان انجام شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان اضافه کرد: این نهاد آمادگی دریافت هر نوع کمک مردمی و خیران را جهت رفع بخشی از دغدغه ها و نیازمندی های محرومان دارد و امیدواریم در این زمینه یاری‌گر خوبی باشیم و بخشی از مشکلات آنان برطرف شود.

شهرستان شیروان با سه هزار و ۲۰۵ رقبه بیشترین رقبات استان را دارد و دارای ۹۶۷ موقوفه و ۶۲ بقاع متبرکه است.

این شهرستان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره