اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 09:43

دوشنبه, 08 شهریور 1400 ساعت 18:35
  • .

ضرورت افزایش سهمیه مسکن زلزله زدگان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شملی خواستار افزایش تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده استان در زلزله اردیبهشت ماه سالجاری مصوبه هیات دولت برای بازسازی شد.

به گزارش نسیم امروز، محمد علی شجاعی در دیدار با سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده استان برای احداث ۱۲۴۵ واحد و تعمیر۵۷ واحد است اما در هیات دولت ۷۹۵ واحد احداثی و ۵۲ واحد تعمیری مصوب شده که ۴۵۵ واحد کمتر از برآورد استان است و همچنین تسهیلات و کمک های بلاعوض معیشتی نیز برای آسیب دیدگان از زلزله اختصاص نیافته است.

شجاعی با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح ویژه مسکن روستایی به مبلغ ۱۰۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت بیست ساله در سالجاری، گفت: تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی زلزله زده استان ۸۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله است که این شرایط از توان آسیب دیدگان زلزله استان خارج است و نیاز به مساعدت بیشتری دارند.

تصویب تسهیلات بازسازی ۴۵۵ واحد مسکونی باقیمانده، تسهیلات و کمک بلاعوض معیشتی برای واحدهای مسکونی آسیب دیده، افزایش مبلغ تسهیلات بانکی واحدهای بازسازی احداثی استان از ۸۰۰ میلیون ریال به ۱۰۰۰ میلیون ریال، افزایش مدت زمان دوره مشارکت ساخت و بازپرداخت به بیست سال و تسریع در روند بازسازی با توجه به شروع فصل سرما از مطالبات استاندار خراسان شمالی از سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره