اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 14:10

سه شنبه, 30 دی 1399 ساعت 15:17
  • .

تعهد ۳۲۴ میلیارد ریالی خیران مدرسه ساز برای توسعه فضاهای آموزشی خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: خیران مدرسه ساز ۳۲۴ میلیارد ریال برای توسعه فضاهای آموزشی و مدرسه‌سازی را امسال در این استان تعهد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار نسیم امروز، امین فلاح در نشست خبری نوسازی مدارس استان خراسان شمالی با حضور اهالی رسانه اظهار کرد: پیش بینی می شود تعهد خیران مدرسه ساز در سال آتی به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال برسد.

وی افزود: ۱۵ پروژه آموزشی استان با صرف ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار همزمان با گرامیداشت دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی،توسعه وتجهیزمدارس خراسان شمالی گفت: پیش از این هم ۲۲ پروژه آموزشی در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان افتتاح شده بود و در آغاز سال تحصیلی جاری هم ۲۰ پروژه به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود درباره اعتبارات نوسازی مدارس استان گفت: اعتبارات نوسازی مدارس استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۷، ۱۴ درصد و نسبت به سال ۹۸، ۳۳ درصد رشد دارد.

فلاح گفت: امسال هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس، تعمیر و تجهیز مدارس استان ابلاغ شده است که تاکنون ۹۰ درصد از این میزان تخصیص یافته است.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی نیزدراین نشست با اشاره به بازگشایی مدارس در برخی مقاطع تحصیلی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش حضوری برای دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی و نیز دروس عملی هنرستان ها در مناطق زرد و آبی از فردا آغاز می شود.

مودی گفت: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست و نحوه حضور در کلاس درس هم با اختیار شورای مدارس است و این اعضا در این زمینه برنامه ریزی می کنند.

این مقام مسئول یاداورشد: دانش آموزان مدارس کمتر از ۵۰ نفر جمعیت هم در مناطق آبی از اول بهمن در کلاس درس حضور می یابند.

وی گفت: با مجوز استانی، فرمانداران می توانند نسبت به بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس تصمیم گیری کنند.

براساس این گزارش در خراسان شمالی شهرستان های راز، گرمه و جاجرم در منطقه آبی کرونایی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: ۳۹ هزار دانش‌آموز استان به برنامه شاد دسترسی ندارند که بر اساس برآوردهای انجام شده برای رفع این مشکل بایدحداقل۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه تبلت تهیه شود‌.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره