اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 20:41

جمعه, 27 آبان 1401 ساعت 09:51

آغازراستی آزمایی ایجاد اشتغال دستگاه های دولتی ازهفته اینده

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس مرکز پایش و اشتغال کشور گفت: راستی آزمایی و صحت سنجی ایجاد اشتغال در دستگاه‌ها و ادارات دولتی از روز شنبه هفته آتی به صورت میدانی در کشور آغاز می‌شود.

پژمان اکرامیان درنشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در کشور ایجاد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اشتغال را برای امسال تعهد کردند که امید می رود به طور کامل محقق شود.

اکرامیان با بیان اینکه نظارت های میدانی به وسیله مراکز مشاوره انجام می‌شود گفت: این نظارت ها به صورت میدانی از روز شنبه در کشور آغاز می شود.

رییس مرکز پایش و اشتغال کشور، با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ هزار شغل (با کد ملی) در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ثبت شده است افزود: دستگاه‌های اجرایی مختلف عملکرد خود در زمینه اشتغال را در سامانه مربوطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت می کنند و پایش اشتغال کشور در سه مرحله صحت سنجی می شود که شامل نظارت پیامکی، تلفنی و پایش میدانی است.

این مقام مسئول گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار کد ملی در پروسه نظارت تلفنی قرار گرفته است.

رئیس مرکز پایش واشتغال کشورگفت: عملکرد دستگاه ها در انجام تعهد در زمینه ایجاد اشتغال مورد بررسی قرار می گیرد و در سال های بعد، منابع تسهیلاتی به دستگاه های برتر اختصاص می یابد.

وی به اینکه در حمایت از طرح ها، مزیت های بومی هر منطقه مد نظر است گفت: طراحی زیست بوم اشتغال کشور از اهداف است و در این زمینه مزیت های هر منطقه برای توسعه اقتصادی و اشتغال مد نظر قرار می گیرد به طور مثال یکی از مزیت های شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی نوغانداری است که باید زنجیره تولید در این صنعت تکمیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم در این نشست اظهارداشت:دستگاه های اجرایی استان ایجاد ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر شغل را تعهد کرده اند که تاکنون ۱۱ هزار شغل در سامانه ثبت شده است.

مهدی اسلام خواه گفت: دغدغه اصلی دولت شفاف سازی در زمینه آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال سازی است و در این زمینه، رصد و پایش دارای اهمیت بسیار است.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای، بهزیستی و دامپزشکی سه دستگاه برتر در زمینه ثبت میزان اشتغال هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره