اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 13:27

چهارشنبه, 15 تیر 1401 ساعت 16:17

طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی خراسان شمالی تدوین شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی از تدوین طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی استان با همت نخبگان چهار دانشگاه خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، حسن پارسی پور در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی اظهار داشت: این طرح پس از سه سال تلاش توسط هیات علمی دانشگاه های استان تهیه و تدوین شد و برنامه اشتغالزایی مشخصی برای بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاها در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس اساتید دانشگاه کوثر در بجنورد طرح روستاهای شهرستان راز و جرگلان و بجنورد، اساتید دانشگاه بجنورد طرح روستاهای شهر فاروج و شیروان، اساتید دانشگاه حکیم سبزواری طرح روستاهای شهرستان اسفراین و اساتید جهاد دانشگاهی طرح روستاهای شهرستان گرمه و جاجرم را تدوین کردند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: در این طرح دولت موظف است به منظور تحقق سیاست کلی برنامه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره‌‏برداری از ظرفیت‏‌های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاهای ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت‏‌محور روستاها اقداماتی را مطابق با قوانین و در قالب بودجه سنواتی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در طول اجرای این قانون هر سال ۹۰ روستا با توجه به استعدادها و ظرفیت‏‌های بومی و محیطی آن منطقه و با استفاده از حمایت‌های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت نیروهای محلی و بهره‌‏گیری از تسهیلات بانکی، برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی آن روستاها تحت پوشش قرار می گیرد.

وی افزود: این طرح، در روستاهای بالای ۴۰ خانوار جمعیت اجرایی می شود و باید به تصویب شورای توسعه و برنامه‏‌ریزی استان برسد.

پارسی پور افزود: پروژه های هر منطقه براساس پیشران های توسعه اجرا می شود و در مناطق مختلف استان پروژه هایی از جمله تولید عسل، گلیم بافی، پرورش ماهی، کرم ابریشم، کشت گلخانه، احداث نهالستان و سیستم های آبیاری نوین کشاورزی در اولویت قرار دارند و در این زمینه مهارت های لازم به روستاییان ارائه می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: امید می رود اجرای این طرح گامی برای توسعه اقتصادی و رونق اشتغال در استان شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره