اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 04:06

دوشنبه, 06 دی 1400 ساعت 14:51

تقویت شاخص های تولید از سیاست های استان است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: تقویت شاخص هایی که به تولید بهینه و کسب درآمد بیشتر بانوان استان کمک می کند جزو سیاست های کاری استان در حوزه اشتغال زنان است.

به گزارش نسیم امروز، ملیحه یغمایی اشتغال زنان به مشاغل خرد و خانگی را از مزیت های استان عنوان کرد و افزود: تاکنون زنان ما در قبال کاری که انجام داده اند به درآمد مناسبی نرسیده اند بنابراین تقویت شاخص هایی که به تولید بهینه و کسب درآمد بیشتر کمک خواهد کرد جزو سیاست های استان است.

یغمایی از جایگاه سوم کشوری نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری زنان استان در مقایسه با میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است.

وی افزود: تقویت تولیدات از طریق آموزش، ارائه مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های متولی از جمله علوم پزشکی و تلاش در جهت برند سازی محصولات شاخص استان از محورهایی است که از سال گذشته پیگیری می‌شود.

یغمایی گفت: برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان و نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرامین حضرت امام(ره)، بنیاد برکت و بنیاد علوی که تکمیل زنجیره‌های تولید و پرداخت تسهیلات مناسب را که در دستور کار دارند، از اولویت ها کاری استان است.

وی تصریح کرد: بر اساس رایزنی های انجام شده با بنیاد برکت در کشور تفاهم‌نامه‌ای با هدف ایجاد ظرفیت‌های مناسب در جهت تقویت مشاغل خرد و خانگی و خانوادگی در حال انعقاد است که امیدواریم با استفاده از این تفاهم‌نامه در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

یغمایی دسترسی تولیدکنندگان به بازارهای مناسب مجازی محلی و ملی را مهم دانست و گفت: در همین راستا پلتفرم هایی در استان ایجاد شده اند که در قامت پشتیبان پلتفرم های مطرح ملی کار می کنند و ایجاد نمایشگاه فصلی فروش محصولات خانگی نیز با همکاری چند دستگاه اجرایی و سازمان همیاری شهرداری ها در حال پیگیری و اقدام است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره