اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 08:42

جمعه, 04 فروردين 1402 ساعت 09:40
  • .

آثار تاریخی خراسان‌شمالی 86 هزار بازدید کننده داشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از بازدید ۸۶ هزار و ۵۱۸ گردشگر از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون از آثار تاریخی این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، علی مستوفیان اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی ۲۲۲ هزار و ۶۲ نفر نیز از آثار طبیعی استان بازدید کردند.

به گفته وی؛ استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

وی با اشاره به اسکان ۹۹ هزار و ۵۱ نفر ر در هتل‌ها و اقامتگاه‌های قانونی این استان اسکان، گفت: این اقامتگاه‌ها شامل اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها، هتل‌ها، مجتمع‌های

گردشگری، هتل‌آپارتمان‌ها، بوم‌گردی‌ها، مسافرخانه‌ها، مدارس و اقامتگاه‌های موقت است.

مستوفیان با اشاره به تشدید نظارت ها در مراکز گردشگری، خاطرنشان کرد: با شروع سفرهای نوروزی و آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی و در راستای ارایه

خدمات مطلوب به مسافران و زائران ورودی به استان نظارت بیشتری بر فعالیت تاسیسات گردشگری می‌شود.

وی افزود: در این بازدیدها به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران، نحوه ارایه خدمات مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی شامل نمازخانه ها، سرویس‌های

بهداشتی، بهداشت محیط، غرفه‌های فروش مواد غذایی و سالن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این بازدیدها به ۲۲ مرکز گردشگری اخطار کتبی داده شد و ۲۴ مرکز نیز مورد تشویق قرار گرفتند.

مستوفیان گفت: از اول فروردین تاکنون ۱۸ تورهای رایگان آموزشی و تفریحی استان گردی در خراسان شمالی برگزار شده است.

وی افزود: با شروع سفرهای نوروزی تا به امروز ۱۸ تور رایگان استان‌شناسی باهدف آموزش و معرفی جاذبه گردشگری و تاریخی خراسان شمالی و افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در استان با مشارکت شهرداری و همکاری جشنواره راهنمایان گردشگری برگزار شده است.

مستوفیان ادامه داد: این تورها از عمارت مفخم و آینه‌خانه شروع و پس از بازید از اسب‌های اصیل ترکمن، پارک خانوادگی آفرینش ماهیگیری و قایق‌سواری، پارک بش قارداش، خانه صنایع‌دستی، المان‌های زیبای پارک‌شهر و پارک زیبای باباامان و بازدید از ظرفیت های اقامتی استان در نهایت به بازارچه صنایع و نوروزگاه های سطح استان در دو نوبت صبح وعصر ختم می‌شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره