اخبار برگریده
سه شنبه, 28 فروردين 1403 09:04

چهارشنبه, 02 فروردين 1402 ساعت 10:10
  • .

افزایش 18 درصدی ورود مسافران نوروزی به خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان‌شمالی از افزایش 18 درصدی ورود مسافران نوروزی به این استان خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، علی مستوفیان اظهار کرد: ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۴ مسافر از ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ماه امسال وارد استان شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد رشد دارد.

وی افزود: این در حالی است طی مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۱ نفر مسافر نوروزی وارد خراسان شمالی شدند.

مستوفیان بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۶۰ نفر از استان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود ۱۹۲ هزار نفر از خراسان شمالی خارج شدند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی ورود مسافران نوروزی از شب گذشته را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: جدای از اماکن اقامتی، هتل‌ها، مهمانسراها و کمپ‌های نوروزی، اقامتگاه های آموزش و پرورش و سایر واحد های ادارات، خوبگاه های دانشجویی از دیگر ظرفیت های اقامتی است.

وی امکانات بوم‌گردی را از دیگر اقدامات نوروزی استان دانست و گفت: از آنجایی که اقامتگاه های بوم گردی در محیط روستایی واقع شده اند، فرصت مناسبی است تا گردشگران و زائران ثامن الحجج(ع) که از این مسیر تردد می کنند، در این اقامتگاه ها اسکان پیدا کنند و بازدیدی از مناطق بکر خراسان شمالی داشته باشند.

مستوفیان افزود: ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان برای اسکان گردشگران و مسافران نوروزی ۱۴۰۲ آماده شده است و تمامی موارد بهداشتی و ایمنی این اماکن بررسی می شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی یادآور شد: با توجه به اهمیت رضایت مندی مسافران از خدمات سفر و سلامت هموطنان در سفرهای نورویی، تمامی همکاران در ستاد اجرایی سفر خراسان شمالی در آمادگی کامل هستند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.

تاکنون ۷۴۳ اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از این تعداد، ۵۲۳ اثر تاریخی، ۵۴ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس، ۲۵ اثر منقول تاریخی و ۳۲ پرونده میراث ناملموس نیز با به‌صورت مشترک در حیطه خراسان ثبت شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره