اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 01:01

شنبه, 06 اسفند 1401 ساعت 14:31
  • و

۱۰۱۸ نفر از محکومین، متهمان، و زندانیان استان مشمول عفو معیاری شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تعداد ۱۰۱۸ نفر از محکومین، متهمان و زندانیان استان مشمول عفو معیاری مقام معظم رهبری شدند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در حاشیه یازدهمین نشست شورای مدیران قضایی استان با بیان این مطلب اظهار کرد:در نتیجه عفو اخیر مقام معظم رهبری موجودی زندان های استان خراسان شمالی به نحو محسوس و قابل توجهی کاهش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و با خاطرنشان کردن نقش دادستانها بعنوان مدعی العموم در راستای پیگیری مطالبات عمومی بیان کرد:دادستان ها باید دراین خصوص با جدیت ورود کنند بطوریکه با تعامل و هم افزایی لازم با دستگاه هایی که در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی رسالت ذاتی و قانونی دارند نقشی سازنده و راهگشا و در عین حال پیشگیرانه ایفاء کنند.

این مقام عالی قضایی استان تصریح کرد: متأسفانه مشاهده می شود برخی مکاتباتی که از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و طبعا و به همین اعتبار باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد با تأخیر نامتعارف مواجه می شود و این مسأله باعث بروز اختلال در روند انجام امور اداری و در مواردی هم موجب تضییع حقوق عامه می شود لذا لازم است کلیه مدیران قضایی در این خصوص بیشتر مراقبت و نظارت کنند تا با رفع اطاله زمانی،این فرایند بیش از پیش تسهیل و تسریع شود.

ساماندهی و نظام مندسازی سازوکارارجاع عادلانه پرونده ها به شعب و محاکم قضایی و اجرای دقیق مقررات سند تحول قضایی از دیگر توصیه های مؤکد رئیس کل دادگستری استان خطاب به مدیران قضایی بود.

ارجاع هوشمند مصادیق و موضوعات کارشناسی،کاهش حجم موجودی پرونده های قضایی،حل مسالمت آمیز اختلافات جامعه کارگری،استفاده حداکثری از ظرفیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم،کاهش جمعیت کیفری زندان ها،استفاده حداکثری از نصاب های مقرر در عفو و بخشودگی،غیبت زندانیان از مرخصی و تعیین تکلیف وضعیت متهمان تحت قرار از مهمترین محورهای مورد بحث و گفتگو در یازدهمین نشست شورای مدیران قضایی بود.

گفتنی است خانم مهمان نواز، مدیر کل استاندارد خراسان شمالی،میهمان این نشست بود و ضمن تشریح مهمترین دستاوردها و اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک این مجموعه با نهادهای اجرایی، ضرورت ارتقاء و توسعه سطح همکاری ها با دستگاه قضایی استان به منظور پیشگیری از زمینه های شکل گیری جرائم و دعاوی حقوقی را خواستار شد.

در پایان این جلسه از رؤسای دادگستری مانه و سملقان و جاجرم بعنوان بهترین های حوزه فعالیت های فرهنگی و همچنین از رئیس دادگاه بخش سملقان، بعنوان قاضی برتر در زمینه صدور آراء جایگزین حبس تجلیل شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره