اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 21:17

دوشنبه, 10 بهمن 1401 ساعت 08:06

دادرسي الکترونیک گامی مهم در راستاي کاهش مراجعات مردم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری استان رئيس کل دادگستری خراسان شمالی دادرسي الکترونیک را گامی مهم در راستاي کاهش مراجعات مردم و تسریع در روند رسیدگی های قضایی دانست.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام و المسلمین رضا براتی زاده با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم در دستگاه قضایی استان جهت برگزاری دادگاه های آنلاین برای اشخاص دارای پرونده قضایی در محاکم، بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما در راستای اطلاع رساني و آگاهی بخشی عمومی لازم درباره وجود این قابلیت و امکان ارزشمند و نحوه استفاده از آن تأکید کرد .

وی با بیان اینکه برگزاری دادگاه آنلاین موجب کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت مراجعین و همچنین تسهیل و تسریع در فرایند انجام امور قضایی و جریان رسیدگی به پرونده ها می گردد از هم استانی ها خواست این ظرفیت مهم و ارزشمند را جدی بگیرند.

براتی زاده با اشاره سازوکارهای پیش بینی شده در قالب دادرسی الکترونیک برای طرفین پرونده در دادگستری کل استان، بیان کرد: تمامی پیامک های ارسالی قوه قضائیه از سرشماره ADLIRAN به اشخاص پرونده ارسال می گردد و همچنین پیامک اطلاع رسانی جهت اعلام نحوه حضور و ورود به جلسه مجازی نیز از طریق همین سرشماره به تلفن همراه فرد یا افرادی که پیش از این در سامانه ثنا ثبت نموده اند؛ ارسال می گردد لذا اشخاص می توانند با اعتماد کامل و حصول اطمینان در این خصوص وارد لینک معرفی شده شوند و نسبت به اعلام حضور خود جهت شرکت در جلسه مجازی(دادگاه آنلاین) اقدام نمایند.

براتی زاده تصریح کرد: در این سامانه لینک پیش بینی شده به منظور ورود اشخاص جهت اعلام نحوه حضور به دو شکل ویدئوکنفرانس و یا حضوری تعیین شده و در صورتی که شخص، نحوه حضور خود را به صورت ویدئوکنفرانس انتخاب نماید باید مبلغ 200 هزار ریال بعنوان هزینه شرکت در جلسه مجازی (دادگاه آنلاین)پرداخت نمایند.

این مقام قضایی اظهار کرد: در موعد رسیدگی فقط برای اشخاصی که نحوه حضور خود را به صورت ویدئو کنفرانس انتخاب کرده باشند لینک ورود به جلسه بصورت پیامکی ارسال می گردد و مخاطب این امکان را دارد که با ورود به لینک تعرفه شده، در جلسه مجازی شرکت کند.

براتی زاده خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه مجازی(دادگاه آنلاین) صرفا برای اشخاصی امکان پذیر است که قبلا در سامانه ثنا ثبت نام کرده و دارای امضای الکترونیک باشند .

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره