اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 04:19

پنج شنبه, 29 دی 1401 ساعت 10:05
  • .

آخرین وضعیت زندانیان مالی و جرائم غیر عمد خراسان شمالی بررسی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در دیدار با مدیرعامل ستاد دیه کشور آخرین وضعیت جمعیت کیفری زندان های استان به ویژه محکومین مالی و جرائم غیرعمد را بررسی کردند.

به گزارش نسیم امروز، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده،رئیس کل دادگستری استان، همچنین ضمن بازدید از بند نسوان زندان مرکزی بجنورد و گفتگوی چهره به چهره با بانوان‌مددجو، در خصوص تسهیل و تسریع موجبات استفاده بهتر و بیشتر آنان از تأسیسات حقوقی پیش بینی شده، از قبیل آزادی مشروط،بند باز،مرخصی و .....دستورهای مقتضی صادر کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر در زندان های خراسان شمالی تقریبا هیچ زن دارای محکومیت های مالی و موضوع جرائم غیرعمد در بازداشت نیست، از مدیرعامل ستاد دیه کشور خواست برای امکان پذیری و تسریع در ایجاد زمینه های بهره مندی بیشتر آن تعداد از زندانیان‌مرد موضوع جرائم غیرعمد استان، مساعدت کنند.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده، تلاش و اهتمام جدی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان های استان را به عنوان یکی از سیاست‌های کلان و راهبردی قوه قضائیه برشمرد و خاطرنشان کرد: اقدامات ستاد دیه در این چند سال اخیر علاوه بر ترویج روحیه گذشت و بخشش در جامعه، نقش مؤثر و سازنده در کمک به کاهش جمعیت کیفری زندانها داشته است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه برگزاری منظم جلسات هیأت امناء ستاد دیه خراسان شمالی را در کاهش جمعیت زندانیان دارای محکومیت های مالی بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: با مدد خیرین و نیکوکاران و همچنین مجموعه زندانهای استان در تلاش هستیم تا جمعیت زندانیان جرائم غیرعمد را طی کمترین زمان ممکن به حداقل برسانيم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در این دیدارها جایگاه کشوری خراسان شمالی را از حیث کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مطلوب و مناسب ارزیابی کرد.

علی شمس اظهار کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند یک ساختار مناسب است که با همدلی و همکاری موجود بین مجموعه قضایی و اداره کل زندان های استان، چشم انداز خوبی برای تداوم و تقویت روند روبه رشد پیش رو متصور هستیم.

بررسی میدانی وضعیت زمین خریداری شده جهت ساخت ساختمان نمایندگی ستاد دیه در خراسان شمالی و اختصاص چهار میلیارد تومان جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از نکات قابل توجه این دیدارها بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره