اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 14:14

سه شنبه, 10 خرداد 1401 ساعت 09:08
  • .

پیگیری مطالبات مردم و ارزیابی عملکرد حوزه های قضایی گرمه و جاجرم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری در جریان اولین دور سفرها به حوزه های قضایی استان در سال جاری، وارد حوزه قضایی گرمه و سپس جاجرم شد و مورد استقبال مدیران این دو حوزه قضایی قرار گرفت.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده،رسیدگی به مسائل و مشکلات مبتلابه، پیگیری مطالبات مراجعین و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد حوزه های قضایی گرمه و جاجرم را از جمله اهداف این سفر اعلام کرد.

براتی زاده پس از دیدار با مدیران قضایی، گفتگو با قضات و کارکنان و تنی چند از مراجعین در پایان این بازدیدها به عملکرد مثبت دو حوزه قضایی گرمه و جاجرم از حیث میانگین حصول سازش در دوره فعلی نسبت به دور گذشته اشاره و در ادامه از تلاش ها و زحمات رئیس اداره شوراهای حل اختلاف استان،مدیران قضایی و اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف در این مجموعه ها قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: خوشبختانه به دلالت داده های آماری هر دو حوزه قضایی گرمه و جاجرم از حیث میانگین مصالحه نسبت به دوره قبلی وضعیت مناسبتری داشته اند که این موفقیت حاصل اهتمام جدی و زحمات شبانه روزی این عزیزان در راستای اصلاح ذات البین و گسترش فرهنگ صلح و سازش می باشد و لازم است صمیمانه از این تلاش ها قدردانی کنم.

براتی زاده با اشاره به رشد 9 درصدی میزان حصول سازش در حوزه قضایی جاجرم، از رشد 7 درصدی میانگین سازش در حوزه قضایی گرمه هم خبر داد و تصریح کرد: در دوره قبلی و در سال 1400 میانگین مصالحه در حوزه قضایی جاجرم 69 درصد بود که در حال حاضر به 70 درصد رسیده و نیز در همین مقطع زمانی(سال 1400) میزان سازش در حوزه قضایی گرمه 39 درصد بود که هم اکنون این رقم به 46 درصد بهبود یافته است.

بررسی پرونده های زندانی دار از دیگر برنامه های مورد تأکید ویژه رئیس کل دادگستری استان در این دو حوزه قضایی بود. بطوریکه مقام عالی قضایی استان پس از بررسی آخرین وضعیت جمعیت کیفری زندان ها در دو حوزه قضایی گرمه و جاجرم دستورویژه ای مبنی بر پیگیری پرونده های زندانی دار دارای محکومیت های مالی صادر کرد و در ادامه مقرر شد تدابیری اتخاذ و تمهیداتی فراهم شود تا بنحو مقتضی موجبات آزادی محکومین مالی متحمل حبس هر چه سریعتر فراهم گردد.

دیدار با مراجعین و استماع مطالبات مردم و رسیدگی به مشکلات آنان از دیگر محورهای سفر رئیس کل دادگستری استان به گرمه و جاجرم بود که در این اثنا اغلب مراجعین از حیث تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت شهروندان رضایت نسبی داشتند و بعضا مشکلاتی را نیز مطرح کردند که حسب مورد در راستای تداوم پیگیری های لازم دستورهای مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به برنامه ملاقات هفتگی مسؤولین قضایی استان به ویژه حوزه ریاست دادگستری کل استان در ایام هفته گفت:کسانی که به نحوی از انحاء در حوزه مسائل قضایی با مشکلاتی مواجه هستند که لاینحل مانده و یا به نتیجه قطعی نرسیده می توانند با مراجعه حضوری درخواست ملاقات نموده و مطالب، نکات و بایسته های خود را از طریق برنامه دیدار عمومی روز های دوشنبه هر هفته مطرح کنند.

وی افزود: برنامه ملاقات عمومی حوزه ریاست دستگاه قضایی طی روزهای دوشنبه از ساعت 7 و نیم صبح شروع و با انقضاء وقت اداری در ساعت 14 و ربع پایان می یابد و افراد می توانند با مراجعه حضوری در همان روز ملاقات نسبت به اخذ نوبت اقدام و یا از طریق ثبت نامه در سایت دادگستری کل استان خراسان شمالی به نشانی اینترنتی https//:dadgostari-kl.eadl.ir درخواست ملاقات حضوری نمایند.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده در حاشیه این بازدید هم گریزی به اجرای طرح اخیر هدفمندی یارانه ها توسط دولت زد و با اشاره به تلاش برخی افراد فرصت طلب و سودجو در راستای ایجاد اخلال در نظام اقتصادی از طریق احتکار عمده برخی اقلام کالاهای اساسی خطاب به مدیران حوزه های قضایی استان به ویژه دادستان ها دستورهای ویژه های صادر و خواستار تقویت سازوکارهای نظارتی و تشدید برخورد با متهمین در این حوزه ها شد.

وی به شرایط خاص حاکم بر کشور و تلاش های معاندین و دشمنان خارجی و داخلی در بحران آفرینی و تنش زایی و بعلاوه در به انحراف کشاندن مطالبات مردم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هدف صیانت از حقوق عامه همواره در کنار مردم ایستاده و همراه با خواست و اراده قانونی آنان با مفاسد مختلف به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره