اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 19:50

یکشنبه, 01 تیر 1399 ساعت 11:47
  • .

قوه قضاییه محلی برای احساس امنیت کشور است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: سیستم قوه قضاییه از ارکان اصلی هر نظامی در سطح جهان است که محلی برای احساس امنیت برای آن کشور می باشد.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز،، دکتر محمدعلی شجاعی با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه به مجموعه خدوم این سیستم اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قوه قضاییه با توجه به زیربنا و خاستگاه اش یعنی ارزش ها و قوانین اسلامی جایگاه بسیار ویژه‌ای را در یکی از سه قوه تفکیک شده از نظر شرح وظایف و اختیارات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

دکتر شجاعی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر نقش اساسی قوه قضاییه در تحقق بخشیدن به اهداف عالی این نظام که حاصل خون صدها هزار شهید است، تاکید کرده اند و به حق قوه قضاییه در این بیش از چهار دهه روندی را طی کرده است که آرامش بخشی و اطمینان بخشی به مردم روز به روز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این چند ساله اخیر نیز شاهد این بودیم که با تغییر نگاه در سیستم قضایی کشور و با انتصاب آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه کشور و با توجه به تجربه و قدمت ایشان در این قوه و نگاه ویژه شان به بحث گسترش عدالت در سطح کشور می‌بینیم که نگاه و توقع مردم از این بابت که این قوه قرار است به آنها این آرامش را بدهد که هیچ متخلفی در سطح کشور روی آرامش را به خود نخواهد دید، تحقق یافته است.

دکتر شجاعی گفت: در استان خراسان شمالی نگاه قوای مختلف تعامل برای نظم بخشیدن به امور می باشد و بنده به جرأت می‌توانم بگویم که کلمه تعامل برای خراسان شمالی انصافاً کم است.

وی مطرح کرد: بنده به عنوان خدمتگزار مردم و نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی می‌توانم بگویم بین سیستم اجرا و سیستم قضایی چیزی نیست که نیاز به تعامل باشد و این دو قوه در این استان یکی هستند.

دکتر شجاعی افزود: بین سیستم قضایی و اجرایی در خراسان شمالی نگاه واحد به حاکمیت و پایبندی به ارزش ها برقرار است و بنابراین هیچگاه حس نکردیم در این استان نیاز به برگزاری جلسه ای برای هماهنگی باشد چرا که این هماهنگی در درون ماست و خط ما خط رهبری و مسیرمان تحقق برنامه های دولت است.

وی تصریح کرد: در استان خراسان شمالی قوه قضاییه هم به دنبال تحقق برنامه‌های دولت می باشد و نگاه بنده به قوه قضاییه این است که این سیستم باید با حفظ استقلالش این آرامش را بدهد که به عنوان عدالت گستر در استان است و چون این نگاه واحد وجود دارد قوای سه گانه مجریه، قضاییه و مقننه و روحانیت و نماینده ولی فقیه در استان یکپارچه هستند و به رغم تمامی نداشته ها ما و تمام مردم در استان به واسطه این انسجام بین سه قوا احساس قوت و قدرت داریم.

دکتر شجاعی در پایان سخنان خود از زحمات و تلاش های سیستم قوه قضاییه در استان و شهرستان ها قدردانی کرد و گفت: نگاه بلند این سیستم به حاکمیت موجب ایجاد آرامش در استان است که فضا را برای کار و کوشش بیشتر و انجام وظیفه ما فراهم می کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره