اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 14:06

سه شنبه, 18 بهمن 1401 ساعت 08:30
  • .

بازسازی شبکه‌های فرسوده برق ۹۲ روستای خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: شبکه‌های فرسوده برق ۹۲ روستا در این استان امسال در راستا تامین برق پایدار مشترکان بازسازی شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، حسن چاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: امسال بازسازی شبکه های فرسوده برق ۱۵۴ روستا با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بازسازی شبکه های فرسوده برق ۹۲ روستا ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: همچنین بازسازی شبکه های فرسوده ۶۲ روستا در سطح استان نیز بین ۴۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان امسال تمامی این روستاها ۱۰۰ درصد بازسازی می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: برای بازسازی این شبکه های فرسوده نیاز به احداث ۱۱۹ دستگاه ترانس و بیش از ۱۲۱ کیلومتر شبکه است.

فرسودگی ۴۰ درصد شبکه های برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه ۴۰ درصد شبکه های برق این استان فرسوده است گفت: بیشترین فرسودگی ها مربوط به حوزه روستایی و وضعیت محدوده شهری مناسب است.

چاهی تصریح کرد: استان خراسان شمالی دارای اقلیم خاص، شرایط سخت گذر و وضعیت کوهستانی و همچنین همراه با خطرات سیل و زلزله است که بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی شبکه های برق در این خطه ضروری است.

وی افزود: علاوه بر اجرای بازسازی شبکه های فرسوده برق در سطح روستاهای این شرکت نسبت به اصلاح شبکه های اصلی نیز اقدام شده که در این خصوص نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

افتتاح ۵۷ طرح در دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در ادامه گفت: ۵۷ طرح برق رسانی دهه فجر با ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار در این استان افتتاح شد که از مجموع این میزان ۱۱ فقره با اعتبار ۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مربوط به بجنورد مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان ها به بهره برداری رسید.

چاهی خاطرنشان کرد: تعداد هفت فقره طرح برق رسانی در شهرستان شیروان با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۹ طرح در اسفراین با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، تعداد ۶ طرح در مانه و سملقان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، شهرستان جاجرم با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان و شهرستان گرمه با اعتباری افزون بر ۱۶ میلیارد تومان در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

وی افزود: همچنین چهار طرح برق رسانی در شهرستان فاروج با اعتبار بیش از پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و هشت طرح در شهرستان راز و جرگلان با اعتباری بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: در مجموع ۹۶۹ روستا و آبادی این استان به برق سراسری متصل شده اند که در سال جاری برق‌رسانی به هفت روستا با اعتبار هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز آغاز شد.

چاهی افزود: اینک ۱۰ روستا در سطح استان زیر ۱۰ خانوار وجود دارد که بعضا این خانوارها سکونت دائمی نیز در این مناطق ندارند اما تلاش می شود تا به این روستاها نیز برق‌رسانی شود که اولویت بندی خواهد شد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره