اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 13:32

سه شنبه, 04 بهمن 1401 ساعت 17:55
  • .

دیدار اعضاء ستاد مردمي توسعه استان با رئیس کل دادگستری خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این دیدار بر حصول سازش و توافق در خصوص مالکیت و کاربری خانه فرهنگ شهرداری بجنورد تأکید کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، شب گذشته در دیدار و گفتگو با اعضاء ستاد مردمی توسعه استان اظهار کرد:گاهی ممکن است توسط یک قاضی حکمی صادر شود که با وجود انطباق با واقعیات موجود و اتکاء بر مبانی،موازین و مستندات قانونی، اجرای آن رأی نتواند جایگزین ماندگاری خاطره انگیز صلح و سازشی باشد که با رضایت طرفین حاصل شده است.

وی در ادامه به ریشه های اختلافات به وجود آمده درباره مالکیت خانه فرهنگ شهرداری بجنورد و سپس تصمیم گیری قضایی در این خصوص اشاره و اظهار کرد: دستگاه قضایی در مسیر پیشگیری از وقوع جرائم و صیانت از حقوق عامه به ویژه درباره موضوعاتی که به نحوی از انحاء با مسائل و رویدادهای اجتماعی ارتباط تنگاتنگ دارد با حساسیت مضاعف ورود می کند و در خصوص موضوع مطروحه نیز اعتقاد داریم علیرغم اتخاذ تصمیم قضایی همچنان امکان مصالحه و رفع مشکلات از طریق مسالمت آمیز وجود دارد و طبعا چنانچه توفیقی حاصل شود می توان از برخی حواشی و تبعات اجتماعی اجتناب ناپذیر پیشگیری کرد.

براتی زاده تصریح کرد: با توجه به اظهارنظرهای دست اندرکاران مجموعه شهرداری و شوراهای اسلامی شهر بجنورد در ادوار مختلف مبنی بر اینکه این محل را در قبال ملک معوض طی سالیان گذشته تملک نموده اند و با توجه به مستنداتی که از سوی سایر مدعیان ارائه شده و از طرفی با عنایت به نوع رویکردی که این مکان را بعنوان یک نماد فرهنگی در بین مردم معرفی کرده، بهتر است این موضوع از طریق مصالحه و سازش به سرانجام مطلوب برسد.

پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان، انصاری مود از اعضای ستاد مردمی توسعه استان با اعلام مخالفت مبنی بر واگذاری پارک خانه فرهنگ به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت:مطالبه عمومی حمایت از آن دارد که این مکان بعنوان یک منبع ارزشمند فرهنگی کماکان درخدمت مردم به ویژه فرهیختگان و هنرمندان استان باقی بماند.

وی بر ضرورت حفاظت و صیانت از ریشه های فرهنگی هویت بخش استان تاکید و خاطرنشان کرد: مسؤولین فرهنگی و اعضاء شورای اسلامی در خصوص حفظ کاربری خانه فرهنگ شهرداری بجنورد، رسالت سنگینی بر دوش دارند.

عین بیگی، رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز گفت: ما این موضوع را از طریق مجاری مختلف به ویژه از مسیر سازوکارهای حقوقی و قانونی پیگیری می کنیم و امیدواریم بتوانیم در راه احقاق حقوق شهروندان گام های سازنده برداریم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره