چاپ کردن این صفحه .
دوشنبه, 03 بهمن 1401 ساعت 12:17
  • .

پرداخت 2 هزار فقره وام ضروری به بازنشستگان خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی از پرداخت 2 هزار فقره وام ضروری به بازنشستگان این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، رضا فیضی نژاد اظهار کرد: این صندوق از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۱۹۶ فقره وام قرض الحسنه به بازنشستگان زیر پوشش پرداخت کرد.

وی افزود: ماهانه حدود ۳۴۰ فقره وام ۱۵ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت می شود و این صندوق در سال جاری بابت وام های ۱۵ میلیون تومانی قرض الحسنه ۳۳ میلیارد تومان به حساب بازنشستگان استان واریز کرد.

فیضی نژاد گفت: بیشترین تقاضاهای بازنشستگان این استان دریافت تسهیلات قرض الحسنه است.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در این مدت؛ بازنشستگان این استان ۳۰ هزار و ۳۶ مورد خسارت درمان توسط بیمه تکمیلی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه موضوع نارضایتی بازنشستگان در خصوص بیمه تکمیلی در دولت مطرح شد گفت: آیین نامه اجرای ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری باید به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود تا بیمه تکمیلی بر عهده خود سازمان ها باشد که بازنشستگان نیز همچون نیروهای شاغل تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت که این مهم در دست بررسی است.

فیضی نژاد ادامه داد: دریافت خدمات درمانی مناسب از جمله دغدغه‌های بازنشستگان است که در این راستا مشکلات و چالش هایی داریم که راهکارهای لازم برای رفع آن اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۴ هزار و ۲۶۲ نفر زیر پوشش این صندوق هستند که از مجموع این تعداد؛ هفت هزار و ۵۰۰ نفر در بجنورد مرکز استان سکونت دارند.

به گفته او؛ در سال جاری ۹۰۶ نفر از نیروهای اداره ها و سازمان های این استان بازنشسته شدند.

فیضی نژاد خاطرنشان کرد: با وجود اینکه متوسط حقوق پرداختی بازنشستگان افزایش یافته است اما با این وجود مشکلات اقتصادی زیادی سر راه این قشر وجود دارد که امیدواریم پرداخت تسهیلات حدی از مشکلات آنها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه اعضای صندوق شامل فرهنگیان و ۵۴ دستگاه، نهاد و سازمان هستند، اظهار کرد: بیشترین قشر بازنشسته در این استان مربوط به فرهنگیان و مابقی مربوط به سایر دستگاه ها است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn