اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 05:02

یکشنبه, 02 بهمن 1401 ساعت 12:41
  • .

شناسایی 2 هزار مشترک پرمصرف گاز در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از شناسایی 2 هزار مشترک پرمصرف گاز در این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، سید محمود هاشمی اظهار کرد: ۳۴۸ هزار مشترک در استان وجود دارد که ۲ هزار مشترک با مصرف ماهانه بیش از هزار متر مکعب گاز جزو پرمصرف‌ها هستند.

وی افزود: این مشترکان گاز شامل بخش خانگی، تجاری، اداری، سازمان‌ها و صنایع هستند که بخش خانگی با ۳۲۰ هزار مشترک بیشترین سهم مصرف را دارند.

هاشمی با بیان اینکه مشترکان پلکان ۱۱ و ۱۲ جزو پر مصرف ها محسوب می شوند افزود: مشترکان این پلکان ها، هر کدام ماهانه بیش از هزار متر مکعب گاز مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: برای مشترکان پر مصرف قبض های سنگینی صادر خواهد شد و تعرفه گاز بهای پلکان ۱۱ به ازای مصرف هر یک متر مکعب گاز، پنج هزار تومان و پلکان ۱۲ برای مصرف هر یک متر مکعب گاز مبلغ ۶ هزار تومان محاسبه می شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز برای مدیریت مصرف گاز بسته های تشویقی نیز مدنظر دارد که مختص مشترکان بخش خانگی و تجاری است که در صورت استفاده بهینه شامل مزایایی ویژه می شوند.

هاشمی بیان کرد: مشترکان خانگی که به صورت متعارف و منطقی مصرف گاز طبیعی داشته باشند و پایین تر از حد نصاب زیر ۴۰۰ متر مکعب در ماه مصرف کنند، گازبهای آنان رایگان خواهد شد و مشترکان اگر ماهانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ متر مکعب مصرف گاز داشته باشند، نرخ تعرفه گاز بها بدون تغییر افزایش مصرف به نسبت سال گذشته برای آنان محاسبه می شود.

وی در خصوص مشترکان پلکان چهارم تا ۶ ام نیز گفت: مصرف گاز آنان ماهانه بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ متر مکعب است نرخ تعرفه گاز بها برای آنان ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند و اگر در پلکان هفت تا ۱۰ باشند و مصرف گاز آنان ماهانه بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ متر مکعب باشد نرخ نعرفه نسبت به سال گذشته با ۵۰ درصد افزایش مواجه است.

رعایت دمای رفاه برای تمامی فضاها

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: با توجه به برودت هوا، مشترکان باید دمای رفاه که بین ۱۸ تا ۲۱ درجه است را رعایت کنند تا جریان گاز پایدار باشد و تمامی خانوارها ازآن بهره مند شوند.

هاشمی از آمادگی کامل کارکنان این شرکت در بحران ها خبر داد و افزود: در بحران اخیر افت فشار گاز، مردم و همچنین مسوولان استان کمک شایانی به شرکت گاز کردند و بدون هیچ مشکلی از این بحران عبور کردیم.

وی گفت: میزان مصرف گاز مشترکان استان در پیک سرما به حدود هفت میلیون متر مکعب رسید که در شبانه روز گذشته با مصرف ۶ میلیون و ۱۵۳ متر مکعب نزولی شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهار کرد: شرایط جریان گاز در این استان پایدار است و مشترکان این شرکت در چند روز گذشته گاز کمتری استفاده کردند.

هاشمی بیان کرد: گاز هفت صنعت بزرگ و ۱۱ هزار واحد تجاری و اصناف غیرضرور واحدهای تولیدی این استان همزمان با برودت هوا و کاهش محسوس دما قطع و توانست کمک زیادی به پایداری گاز خانگی کند.

وی خاطر نشان کرد: جریان گاز این استان تنها از جنوب کشور تامین می شود و در انتهای خط اصلی شبکه گازرسانی کشور نیز قرار دارد که با مصرف گاز در سایر استان ها با مشکل مواجهه می شویم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: هر یک درجه کاهش دما دست کم بین ۶ تا هفت درصد مصرف گاز طبیعی را پایین می آورد، به گونه ای که با این صرفه جویی زمینه مصرف گاز طبیعی برای تمامی مشترکان فراهم می شود.

اکنون ۷۵۲ روستا و ۲۵ شهر استان خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار هستند و سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۲ درصد است.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی دمای هوا در ۲ هفته اخیر کاهش محسوس داشت که در برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتی گراد نیز رسید و برای هفته جاری نیز بارش برف و کاهش دما پیش بینی شده است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره