اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 13:13

سه شنبه, 09 آذر 1400 ساعت 10:33
  • .

بررسی وضعیت پارکینگ های انتظامی وسائط نقلیه در استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری خراسان به وضعیت بسیار نامناسب پارکینگ های انتظامی وسائط نقلیه در استان واکنش نشان داد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در جریان بازدید سرزده از دو پارکینگ انتظامی واقع در شهر بجنورد عمده مسائل و مشکلات مبتلابه این حوزه را از نزدیک و در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جریان این بازدید که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، نیز حضور داشت، با تأکید مضاعف بر ضرورت صیانت از حقوق عامه بعنوان رسالت ذاتی دستگاه قضایی و یکی از وظایف اساسی قوه قضائیه در راستای احقاق حقوق شهروندان،به بازدیدهای میدانی اخیر از پارکینگ های وسائط نقلیه در استان و به ویژه وضعیت دو پارکینگ انتظامی در شهر بجنورد اشاره و با تشبیه شرایط کنونی این پارکینگ ها به گورستان وسائط نقلیه ، وضعیت موجود غیرقابل قبول ، فاقد توجیه منطقی و ضوابط قانونی توصیف کرد.

وی تصریح کرد:متأسفانه طی بازدید های بعمل آمده مشخص شد که وضعیت فعلی پارکینگ های وسائط نقلیه در استان نه تنها قابل قبول نیست بلکه این معضل در حال حاضر بعنوان یک نگرانی جدی مطرح شده و دستگاه قضایی این مسأله را در قالب یک مطالبه بحق از سوی افکار عمومی تلقی می کند و با عزم راسخ و اراده قوی مصمم به پیگیری و رفع مشکلات مبتلابه است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: تحقیقا احراز شده که میزان قابل توجهی از خودروهای توقیفی و یا نگهداری شده در پارکینگ های استان صرفا در نتیجه اقدامات پلیس و غالبا به علت تخلفات رانندگی به پارکینگ ها منتقل شده و تنها درصد کمی از این موارد ناشی از صدور دستورهای قضایی است.

براتی زاده همچنین از تشکیل کارگروه ویژه ای متشکل از معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان،معاون قضایی رئیس کل دادگستری در حفظ حقوق شهروندی،پلیس راه و دیگر دستگاه های مرتبط به منظور رفع مشکلات موجود ، سامان دهی و تعیین تکلیف وضعیت پارکینگ های استان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز ضمن انتقاد شدید از وضعیت فعلی پارکینگ های وسائط نقلیه در استان گفت: قطعا اگر فردی که مالک این وسائط نقلیه توقیفی باشد و با وجود گذشت زمان طولانی و بیشتر از موعد متعارف برای استرداد وسیله خود مراجعه نکند در واقع این موضوع بعنوان اعراض او از مالکیت تلقی خواهد شد.

سید جواد ایلالی از کسانی که وسائط نقلیه آنان -اعم از خودروهای سبک و سنگین و یا موتورسیکلت-به هر دلیل به ویژه به علت تخلفات رانندگی توقیف شده خواست برای تعیین تکلیف وضعیت و رفع توقیف از وسائط نقلیه خود در اسرع وقت به پارکینگ های مربوطه مراجعه کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره