اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 19:08

پنج شنبه, 25 شهریور 1400 ساعت 13:30
  • .

سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات امکانی برای مطالبه گری قانونی مردم است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی گفت: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات امکانی مناسب برای دسترسی آزادانه مردم به اطلاعات نهادهای دولتی و مطالبه گری قانونی است.

به گزارش نسیم امروز، حامد مسعودی فر با بیان اینکه استفاده از این سامانه از بستر اینترنت امکان پذیر است، افزود:از طریق این درگاه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند درخواست انتشار اطلاعات به خصوصِ یک نهاد دولتی را داشته باشند و پس از آن اطلاعات درخواستی در صورت عدم نقض حریم خصوصی افراد در این سامانه برای عموم منتشر می شود.

مسعودی فر با اعلام اینکه سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سال 1396 در خراسان شمالی حالت اجرایی به خود گرفته است، گفت: تا کنون به 29 سوال شهروندان هم استانی از طریق این سامانه پاسخ داده شده است.

وی تصریح کرد: میزان پاسخگویی استانداری خراسان شمالی از طریق این سامانه در سال گذشته 96 درصد و در شش ماهه نخست سالجاری 100 درصد بوده است که موجب تقدیر رسمی از سوی وزارت کشور شده است.

وی با اشاره به ضرورت عضویت دستگاههای اجرایی در این سامانه افزود: با مکاتبات صورت گرفته تاکنون 27 دستگاه استانی نیز در این سامانه عضو و موظف به پاسخگویی سوالات مردمی در مهلت 10 روزه هستند.

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان شمالی افزود: از ویژگی های این سامانه این است که مردم می‌توانند بیایند و وضعیت دستگاه‌های فعال و پاسخگو را ببینند، گزارش‌ها یا درخواست‌هایشان را که چه کسانی پاسخ داده یا پاسخ نداده‌اند، همگی در این سامانه برای عموم مردم قابل رصد است.

مسعودی فر با تاکید بر اینکه فرد می تواند در صورت عدم پاسخگویی دستگاه مربوطه در مدت زمان تعیین شده از دستگاه شکایت نماید، گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت www.iranfoia.ir سوالات خود را مطرح کنند.

بر اساس این گزارش، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، به منظور شفافیت در کار نهادهای حکومتی و امکان نظارت شهروندان و رسانه‌ها، در سال ۱۳۸۷ در مجلس تصویب و پس از تدوین فرایندها و آئین نامه از نیمه سال ۱۳۹۶ توسط دولت اجرایی شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره