اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 16:59

دوشنبه, 18 مرداد 1400 ساعت 18:41
  • .

ثبت نام ۲۰۸ موسسه خیریه خراسان شمالی برای معافیت مالیاتی آغاز شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ثبت نام ۲۰۸ موسسه غیردولتی و خیریه روز دوشنبه در سامانه وزارت کار برای معافیت مالیاتی  آغاز شد.

به گزارش نسیم امروز، علیرضا ذوقی اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد خیریه و موسسه های مردم نهاد مجوز دار بر اساس نوع فعالیت خود می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: نهادهایی که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی فقط از طریق سامانه پایا یا ساتنا با درج کد ۲۴ رقمی در قسمت شناسه پرداخت انجام دهند.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این سامانه که در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، نقش موثری در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس این قانون پرداخت‌های حمایتی خیریه‌ها باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا، پایا) انجام شود و در قسمت «بابت» این حواله‌ها کد «شناسه پرداخت» را درج کنند و دقت شود که رعایت کردن این موارد در پرداخت‌های نقدی سبب بهره‌مندی موسسات خیریه از معافیت مالیاتی در زمینه کمک‌های نقدی پرداختی خواهد شد.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: ۹۶ درصد مردم این خطه یارانه دریافت می‌کنند که بر اساس داده‌های آماری، دومین استان یارانه بگیر کشور هستیم و بر همین اساس افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و کسانی که از کمک های خیران برخوردار می شوند نیز درصد زیادی از جمعیت را شامل می شوند.

ذوقی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ثبتی جمعیت، خراسان شمالی ۹۹۰ هزار و ۲۲۳ نفر جمعیت دارد که ۳۲۱ هزار و ۹۷۷ خانوار می شود و جمعیت یارانه بگیر این استان نیز ۹۴۸ هزار و ۱۲۰ نفر است که ۳۰۰ هزار و ۱۹۳ خانوار را شامل می شود.

به گزارش نسیم امروز؛ معاونت اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد بر اساس بند «و» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، تمامی موسسه‌های خیریه باید از ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ به بعد تمامی پرداخت‌ها و حمایت‌های نقدی خود را از طریق حواله الکترونیک ساتنا/ پایا و درج عدد ۱۴ رقمی (۱۱۰ و شناسه ملی موسسه خیریه) در قسمت «بابت»، انجام دهند و نسبت به ثبت نام در سامانه tab۱۷.mcls.gov.ir اقدام کنند و در این مرحله، ثبت پرداخت‌های حمایتی در سامانه نیاز نیست و همچنین ثبت نام موسسه‌های خیریه در سامانه تا اطلاع ثانوی، محدودیت زمانی ندارد.

براساس بند «ح» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و بند «و» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، همه دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلف هستند تمامی حمایت‌ها و کمک های خود را به تفکیک شماره(کد) ملی فرد دریافت‌کننده حمایت، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.

در سال‌های اخیر و به منظور مبارزه با پولشویی و شفافیت، تمامی نهادهای مالی از جمله موسسه‌های خیریه مکلف به ثبت هرگونه پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق سامانه‌های ساتنا و پایا شده‌اند.

براساس آمار سرشماری سال ۹۵، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴درصد از این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره