اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 02:09

پنج شنبه, 16 ارديبهشت 1400 ساعت 08:28
  • .

تعیین اختیارات ویژه برای اتحادیه نانوایان استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی بر برخورد فراتر از قوانین تعزیراتی در انتظار متخلفان حوزه آرد و نان تاکید کرد.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در اولین نشست کارگروه آرد، نان و گندم استان در سالجاری با تعیین اختیارات جدید برای اتحادیه نانوایان استان همچنین دستور تشکیل کمیته ای برای تعیین مجازات با متخلفان در حوزه آرد و نان را صادر کرد.

وی افزود: روند کنونی اداره نانوایی ها مورد مطلوب اتحادیه، اتاق اصناف، صمت و مردم نیست و این روند باید با تعیین قوانین جدید همراه با برخوردهای قانونی تغییر کند.

شجاعی با تاکید بر افزایش اختیارات، ارائه مسئولیت و پاسخگویی عملکرد برای اتحادیه نانوایان استان، افزود: کاهش یا افزایش سهمیه آرد نانوایی ها باید با نظر اتحادیه نانوایان و بدون فتوا و اعمال سلیقه شخصی باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر برخورد قاطعانه و سریع با خبازی های متخلف تاکید کرد و افزود: کمیته ای متشکل از بخش اقتصادی استانداری، سیستم قضایی و دادگستری، نیروی انتظامی، اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف برای تعیین سایر اختیارات برای واگذاری به اتحادیه نانوایان و مجازات برای متخلفان تشکیل شود.

محمدعلی شجاعی گفت: در برخورد اول با نانوایی متخلف ۲۰ تا ۳۰ درصد سهمیه آردش کسر شود و در صورت تکرار تخلف در کوتاهترین زمان ممکن نانوایی پلمپ و سهمیه آردش بین سایر نانوایی ها توزیع شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

شجاعی با تاکید بر اینکه شرایط خاص برخورد خاص می خواهد، افزود: تعریف مجازات ها در این کمیته باید فراتر از قوانین تعزیراتی و در کوتاهترین زمان ممکن باشد.

ابلاغ و اطلاع رسانی مجازات های تعیین شده از سوی این کمیته به فرمانداری ها، اتاق اصناف شهرستان ها و نانوایی ها از دیگر تاکیدات شجاعی در این نشست بود.

رییس کارگروه آرد، نان و گندم استان با اشاره به تخلف برخی از قنادی ها برای تهیه آرد از آرد نانوایی ها و فروش نان پخت نانوایی ها در سوپرمارکت ها گفت: برای این نوع تخلفات هم باید در کمیته تصمیم گیری شود و لحظه ای در برخورد با عوامل بی نظمی درنگ و کوتاهی نشود.

محمدعلی شجاعی با اشاره به گزارش پخت روزانه نزدیک به ۳۰۰ هزار قرص نان در مرکز استان افزود: این میزان کمتر از جمعیت استان است و باید برای تهیه مازاد آن به سراغ نان های بسته بندی بهداشتی برویم.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مدیران دستگاه های اجرای با تاکید براینکه حق اجرای ابلاغی دستگاه ملی را بدون اطلاع استان ندارید، گفت: دستورهای ملی برای اجرا در استان باید تمامی جوانب سنجیده و سپس وارد فاز عملیاتی شود.

بررسی درخواست جابجایی نانوایی ها با نظارت و تایید اتحادیه نانوایان، آنالیز محاسبه کارشناسی افزایش قیمت ۳۰.۶ درصد حوزه حمل بر قیمت نهایی نان، نصب تابلو مشخصات در تمامی نانوایی تا یک هفته آینده و ارائه لیست توزیع آرد خانوارهای عشایر تا ۷۲ ساعت آینده از سوی سازمان عشایر و بررسی درخواست افزایش سهمیه آرد شهرستان بجنورد از دیگر دستورات شجاعی در این نشست بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره