اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 02:08

شنبه, 16 اسفند 1399 ساعت 09:11
  • .

10درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی اهل تسنن هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: 10درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی اهل تسنن هستند.

به گزارش نسیم امروز، مجید الهی راد در سخنان پیش از نماز جمعه اهل سنت مجموع خانوارهای تحت حمایت این نهاد را 61 هزار خانوار برشمرد و افزود: 6 هزار این خانوارها برادران اهل سنت (شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان) هستند که 10 درصد کل جمعیت تحت حمایت این نهاد را تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه نهاد کمیته امداد تا کنون خدمات خوبی برای خدمت به نیازمندان ارائه داده است، اظهار کرد: تلاش در جهت توانمندسازی مددجویان و شناسایی افراد مستعد یکی از راهبردهای کمیته امداد است.

الهی راد ارتقا سطح سواد را یکی ازعوامل موفقیت در بخش توانمندی مددجویان برشمرد و افزود: هم اکنون دانش آموزان و دانشجویان بسیاری از خانواده های اهل سنت تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وی به اقدامات کمیته امداد در حوزه توانمند سازی خانوارهای اهل تسنن اشاره کرد و گفت: سال قبل هزار و 467 مسکن مددجویان در سیل آسیب دیدند که از این تعداد هزار مورد خاصه در مناطق اهل تسنن استان بود که با همت و تلاشهای این نهاد و بنیاد مسکن تمامی این واحد ها احداث و تعمیر شد.

الهی راد خاطرنشان کرد: طی امسال820 خانوار اهل تسنن از نعمت لوله کشی گاز بهره مند شدند و همچنین 520 خانوار نیز از انشعابات رایگان استفاده کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی درباره طرح های اشتغال نیز گفت: امسال 170میلیارد تومان اعتبارات اشتغال به مددجویان اختصاص یافت که از طریق آن سه هزار و 300 طرح اجرا گردیده است.

وی به فرهنگ سازی و ترویج دریافت تسهیلات اشتغال در منطقه اهل سنت تاکید کرد و افزود: طی امسال 153 نفر با دریافت 7 میلیارد و 720 میلیون تومان صاحب شغل شدند.

وی به تسریع در بخش ضمانت های بانکی و همکاری برادران اهل سنت در این زمینه تاکید و اظهار کرد: تمامی تسهیلات این نهاد در بخش اشتغال و کارگشایی قرض الحسنه است.

الهی راد در ادامه به اقدامات رزمایش مواسات و همدلی اشاره کرد و گفت: توزیع 85 هزار بسته معیشتی با اولویت مناطق محروم و مرزی ، توزیع 640 هزار غذای گرم، اهدای 550 تبلت بین دانش آموزان نیازمند از جمله اقدامات رزمایش مواسات و همدلی بود.

وی تصریح کرد: برای مبعث نبی اسلام (ص) نیز رزمایش زکات، مواسات اجرا می شود که طی آن بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می شود.

الهی راد با بیان اینکه نزدیک 20 میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی امسال پرداخت شده است اظهارکرد: سه میلیارد تومان این رقم توسط برادران اهل سنت پرداخت و هزینه شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره