چاپ کردن این صفحه .
چهارشنبه, 17 دی 1399 ساعت 09:24
  • .

تشکیل ۸۰ درصد تشکلهای مردم نهاد استان در دولت تدبیر و امید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی از تشکیل ۸۰ درصد تشکل های مردم نهاد استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، محمد تقی آریان اظهار کرد: چتر حمایتی دولت تدبیر و امید در سال های اخیر باعث شد که تشکل‌ها به عنوان نهادهای مردمی و رابطه بین دولت و مردم مشارکت گسترده‌ای را در توسعه جامعه در بخش های مختلف داشته باشد.

وی افزود: تشکل های مردم نهاد را منشا خلاقیت، نوآوری و آزمودن رویکردهای نوین جهت حل مسائل جامعه عنوان کرد و افزود: در جامعه خواهان توسعه پایدار نمی توان فعالیت تشکل‌های مردم نهاد را نادیده گرفت و باید بسترهای مطلوبی برای فعالیت آنها فراهم شود تا در زمان و مکان مناسب نقش‌آفرین باشند.

آریان با اشاره به ابلاغ آیین نامه تشکل های مردم نهاد به استناد اصل ۱۳۸ ام قانون اساسی در سال ۹۵، تصریح کرد: توجه ویژه دولت تدبیر و امید به فعالیت این تشکل در سالهای اخیر باعث شد علاوه بر افزایش چشمگیر آنها در حوزه‌های مختلف پیوند عمیق مردمی با دولت و بخش خصوصی ایجاد شود و بهره مندی از این تشکل ها به یک باور تبدیل شد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی در ادامه سخنان خود به فعالیت تشکل های مردم نهاد در این استان اشاره داشت و افزود: بر اساس آخرین آمار تعداد ۲۷۹ تشکل مردم نهاد و تشکل محلی در سطح استان در حوزه های مختلفی مانند زیست محیطی، فرهنگی، آموزشی، درمانی، خیریه ای، پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و امور جوانان و ... فعالیت دارند که از این تعداد ۲۲۱ تشکل در دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

محمد تقی آریان استانداری، فرمانداری، بخشداری، اداره کل بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان را دستگاه های صادر کننده مجوز برای فعالیت تشکل‌های مردمی عنوان کرد و گفت: این تشکل ها در استان در حوزه های مختلفی از جمله جمع‌آوری کمک‌های مومنانه توانمندسازی ساکنین مناطق کمتر برخوردار، کمک به توسعه فعالیت های بهداشتی و درمانی، حفظ و حراست از محیط زیست، مسائل فرهنگی و اجتماعی و ... نقش بسزایی دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn