اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 13:17

شنبه, 01 آذر 1399 ساعت 09:45
  • .

پیگیری مطالبات استان در دیدار استاندار خراسان شمالی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در دیدار استاندار خراسان شمالی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد علی شجاعی خواستار بهبود وضعیت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستاها و جاده‌های استان شد.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در این دیدار با قدردانی از اختصاص بیشترین میزان فیبر نوری به مناطق روستایی در سطح کشور به این استان با هدف ارتقای زیرساخت های ارتباطی به ویژه در مناطق روستایی از سوی وزارت فناوری و اطلاعات گفت: در شهرستان مرزی و در حال توسعه راز جرگلان اجرای پروژه فیبر نوری و دسترسی بیش از ۷۰ روستا به پهنای باند اینترنت جهت آموزش مجازی دانش آموزان در ایام شیوع بیماری کرونا ضرورت دارد.

شجاعی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در مسیر تردد زائرین بارگاه ملکوتی ثامن الائمه می‌باشد، گفت: اکثر جاده‌های محورهای اصلی استان فاقد پوشش اینترنت می باشد که این دسترسی از الزامات استان است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت زیرساخت ها و استفاده از فناوری‌های ارتباطی نقش موثری در توسعه پایدار مناطق محروم و روستایی به ویژه در استان‌های مرزی دارد، افزود: ۵۰ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن می باشند که دسترسی به اینترنت کل روستاهای استان ۷۶ درصد می باشد.

وی ادامه داد: استان دارای پنج شهرستان مرزی با جمعیتی افزون بر ۲۰۰ هزار نفر می باشد که در این مناطق حدود ۲۶ درصد از ساکنان روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان فاقد پوشش تلفن همراه و ۴۲ درصد نیز به اینترنت دسترسی ندارند.

شجاعی تصریح کرد: پوشش نامناسب اپراتورهای داخلی و عدم دسترسی به تلفن ثابت و تلفن همراه در پاسگاه های استان و هزینه بالای رومینگ بین المللی برای ساکنان مناطق مرزی نارضایتی عمومی را به دنبال داشته است که این مشکلات باید با همکاری این وزارتخانه حل شود.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 02 آذر 1399 ساعت 09:16
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

رسانه

.
.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره