اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 08:22

پنج شنبه, 01 آبان 1399 ساعت 08:39
  • .

خراسان شمالی می تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: استان خراسان شمالی می تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد تا بر اساس طرحی از سوی این استان بتوانیم اصناف در سطح کشور را ساماندهی کنیم.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، علی اوسط هاشمی در نشست هم اندیشی بخش خصوصی و مدیران شورای هماهنگی این استان با بیان اینکه جهش تولید در گرو جهش مهارت است، افزود: سازمان فنی و حرفه ای کشور به ایجاد دپارتمان های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک های صنعتی تاکید دارد.

هاشمی تقاضا محوری را برای تربیت نیروی انسانی را الزامی دانست و همچنین بر سنجش مهارت و دستیابی به گواهینامه مهارت توسط نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: کسب مهارت باید در ضمن کار و همیشگی باشد.

وی تاکید کرد: امروز باید ۵۰ درصد آموزش ها در آموزش و پرورش و ۳۰ درصد آموزش ها در مراکز آموزش عالی باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شود.

وی با تاکید بر اینکه فاصله مهارت با صنعت باید به حداقل برسد و حداکثر زمینه ارتقا مهارت در استان فراهم شود، افزود: تفکر ارتقا سطح مهارت باید در جامعه نهادینه شود.

هاشمی تاکید بر مدرک گرایی را موجب کاهش ارزش مهارت در جامعه دانست و گفت: امروز باید به توانمندی ها فکر کنیم و با تغییر نگاه استعداد یابی و هدایت فرزندان این مرز و بوم در مسیر درست رشد اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی نماینده افکار اقتصادی فعال جامعه است، گفت: توسعه را باید در ایجاد نگاه مسئولانه در جامعه جستجو کنیم که انسان محور رسیدن به توسعه پایدار، متواین و دروزن زاست.

هاشمی ایجاد بستر توانمندسازی نقش آفرینان اصلی حوزه مهارت در جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: ویژگی اصلی انسان قدرت خلق است و باید شرایط رشد این افراد خلاق در جامعه ایجاد شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره