اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 20:21

یکشنبه, 23 شهریور 1399 ساعت 11:49
  • .

لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در توسعه روستاها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: از ظرفیت های مردمی در توسعه روستاها باید استفاده کرد و این مسئله باید نهادینه شود.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، احمد برادران در سومین کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان افزود:با توجه به اینکه بخش عمده مصوبات ما مختص جامعه هدف یعنی مردم است لذا باید در تحقق اهداف این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: آفت برنامه ریزی این است که بخشی از اعتبارات در اختیار وزرا و روسای سازمان های ملی است که باید از ظرفیت نمایندگان مجلس در راستای بهره مندی بیشتر از اعتبارات در جهت تحقق مصوبات حوزه مردمی استفاده کرد.

برادران به اهمیت نقش سازمان های مردمی نیز اشاره و تصریح کرد: باید از ظرفیت تشکل ها ، سازمان های مردم نهاد و محلی و منطقه ای در کاهش آسیب های اجتماعی کمک گرفت.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه فرهنگی روستاها نیز حائز اهمیت است گفت:اکثر مداخلات ما در روستاها از نوع کاربری و عمرانی است در حالیکه یکی از مهم ترین مسائل روستاها توجه به مسائل فرهنگی است.

برادران خاطرنشان کرد: بعنوان یک دغدغه باید از ظرفیت تشکل های مردمی در روستاها استفاده کنیم زیرا هر زمانی که امور را به مردم واگذار کرده ایم کار بدرستی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در هر روستا یک تشکل و سمن برای امورات فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود و دستگاه های اجرایی در مقابل مطالبات مردمی باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود ۴۳ درصد جمعیت روستایی یک توفیق به شمار می رود که در روستاهای مستعد می توان این اقدام فوق را انجام داد زیرا دنبال نهاد سازی نیستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: برنامه های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی باید مشخص شود و در این مسیر باید از موازی کاری دستگاه های اجرایی جلوگیری کرد ضمن اینکه امور یکدیگر را هم تقویت کرد.

برادران تصریح کرد: باید نقشه جامع کاهش آسیب های اجتماعی با همین منابع اعتباری، امکانات و انسانی موجود ترسیم کرد.

وی به حوزه بازماندگان از تحصیل هم اشاره کرد و گفت: چیزی بعنوان بازمانده از تحصیل نداریم لذا باید تمام دستگاه های اجرایی به ویژه دهیاران و بهداشت و درمان و سایر دستگاه ها پای کار باشند زیرا آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی است.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 23 شهریور 1399 ساعت 18:19
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره