اخبار برگریده
سه شنبه, 28 فروردين 1403 21:29

دوشنبه, 17 شهریور 1399 ساعت 11:25
  • .

هنر برگ تعامل میان کمیته امداد و حوزه هنری استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی بر تعامل پیش از پیش این دو نهاد انقلابی تاکید و از اعلام آمادگی حوزه هنری برای همکاری با کمیته امداد خبرداد.

 

به گزارش نسیم امروز، وحید نمازی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان ضمن ابراز خرسندی از اتفاق‌های خوبی که به واسطه همکاری بین این دو نهاد شکل گرفته؛ به نقش هنر در انتقال موثر پیام به مخاطبان پرداخت و گفت: آنچه که امروز باید مورد توجه قرار گیرد همین مسئله است و به نظر می‌رسد باید از ظرفیت هنر برای انتقال پیام و هر مفهومی به مخاطبین هدف به‌درستی بهره گرفت.

وی به سخن مقام معظم رهبری در خصوص این که هر پیام و مفهومی تا در قالب هنر قرار نگیرد شانس ماندگاری و تاثیرگذاری ندارد، اشاره و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم موضوعی را به عنوان یک دغدغه و مطالبه عمومی در جامعه مطرح کنیم طوریکه همه خود را در آن سهیم بدانند و احساس کنند باید در این حوزه قرار بگیرند، چاره‌ای جز بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری نداریم.

وی البته به رویکرد مجموعه کمیته امداد در خصوص بهره‌مندی از هنر در سال‌های اخیر پرداخت و در خصوص اهمیت مقوله هنر، نیز گریزی به وضعیت جامعه امروز زد و با اشاره به این که امروزه به هنر تنها به عنوان زبان رسانه‌ای و هنری نگاه نمی‌شود بلکه امروز در فضای مجازی میدان‌داری می‌کند، گفت: با توجه به این که بیشتر زمانمان را در فضای مجازی می‌گذرانیم و در این فضا آن چه برای ما جذابیت دارد کارهای خلاقانه و هنری است، بنابراین نمی‌توان به سادگی از این مقوله گذشت.

نمازی در بخش دیگری از سخنانش از این که جایگاه هنر در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای و انتقال پیام ویژه است، سخن گفت و افزود: از این روی هر جا به این مهم توجه و اعتماد کردیم نتیجه گرفتیم و خوشبختانه مجموعه کمیته امداد در این سال‌های اخیر به این سمت حرکت کرده است و اکران کمپین‌های تبلیغاتی در کشور و مستند‌سازی و فیلم‌سازی بیانگر توجه این مجموعه به مقوله هنر است.

وی ادامه داد: با توجه به دامنه گسترده فعالیت‌های حوزه هنری استان، این نهاد آمادگی دارد تا در قالب‌های مختلف و در سه بخش تولید آثار هنری، توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب و تربیت و توانمند سازی افراد مستعد تحت پوشش با کمیته حضرت امام خمینی(ره) همکاری کند.

وی قالب‌هایی با کارکرد رسانه‌ای را در اولویت محور فعالیت‌های حوزه هنری برشمرد و اظهار کرد: مستند، موشن‌گرافی و انیمیشن، داستان کوتاه و داستانک‌ها، کاریکاتور، تصویرسازی، سرود و گرافیک از مهمترین محورهای مورد نظر برای همکاری بین دستگاهی است.

وی راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، پویش‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و اکران فیلم‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب، تربیت و توانمندسازی نیروهای تحت حمایت در قالب تقویت گروه‌های سرود و برگزاری دوره‌های تخصصی شعر و داستان را از دیگر محورهای مدنظر برای همکاری برشمرد.

ا لهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این نهاد پرداخت و با اشاره به تاثیرگذاری هنر، بهره‌گیری از ظرفیت هنر پشتوانه‌ای معنوی برای فعالیت‌های این نهاد برشمرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره