اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 23:15

یکشنبه, 02 شهریور 1399 ساعت 19:46
  • .

ارتقا ۱۱ پله ای مولفه های کسب و کار درخراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی از ارتقا ۱۱ پله ای استان در مولفه های کسب و کار خبر و تاکید کرد: این نتجیه هم افزایی و مشارکت همه اجزای حاکمیت در استان است.

به گزارش نسیم امروز، محمد علی شجاعی در جلسه شورای اداری استان گفت: بر اساس گزارش وزارت کشور از سال ۹۲ تا کنون از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۹ کشوری در مولفه های کسب و کار رسیده ایم که منطبق بر ۲۸ مولفه و شاخص های کسب و کار رسیدن به این رتبه امکان پذیر نبود اما با تلاش همه اجزای حاکمیت این مهم اتفاق افتاد.

شجاعی با بیان اینکه به راحتی با کار نکردن دوباره به وضعیت گذشته برمی گردیم، مطرح کرد: اعداد شاخص های کسب و کار بین صفر تا ۱۰ است و کمتر از ۳ صدم درصد نیاز است تا استان به رتبه های بهتر برسد و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قرار گرفتن خراسان شمالی در جمع ۱۰ استان اول کشور را تحقق یابد.

وی با تاکید بر اینکه کسب هیچ رتبه ای اتفاقی نیست، تصریح کرد: جدیت، نتیجه خواهی، مطالبه درست از مدیران، حرکت، انسجام، تلاش و خستگی ناپذیری موجب اتفافات خوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: در شاخص میزان اشتغال افراد به مدت ۴۹ ساعت در هفته ۲.۲ درصد رشد داشتیم و این اتفاق در شرایط نبود اعتبار، تحریم و نبود زیرساخت ها در استان است که این هنر انسجام و هم افزایی است

شجاعی اشاره داشت: اگر تلاش تمامی مدیران، روحانیت، اصحاب رسانه، سیستم قضایی، نمایندگان استان در مجلس، سپاه پاسداران، سیستم امنیتی، فرمانداران و ... نبود امروز شاهد افتتاح پروژه های فراوان نبودیم .

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه افزود: بودجه عمرانی استان حداکثر ۴۰۰ میلیارد تومان است اما امروز شاهد افتتاح و کلنگ زنی ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت هستیم که نتیجه همکاری نمایندگان استان در مجلس و مدیران کل اجرایی استان برای پیگیری امور در تهران است.

محمدعلی شجاعی با تاکید بر اینکه برای انجام کار باید به سمتش برویم، انسجام، وحدت و هم افزایی را تنها سرمایه برای توسعه استان دانست و گفت: هم افزایی، مشارکت، هم پوشانی و ایجاد فضای روانی آرام برای کار کردن مسیری درست برای تحقق اهداف توسعه ای استان است.

شجاعی یادآور شد: سند جهش تولید استان خراسان شمالی با انعقاد تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان در قالب ۸۱ پروژه نهایی شده است.

وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا کشور به پروژه های زیرساختی استان در بخش های بهداشت و درمان، عمرانی و اقتصادی ورود خواهد کرد.

شجاعی به دیدار با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هم اشاره داشت و گفت: تقویت سیستم حمل و نقل روستایی و ایجاد مسکن از جمله موارد مورد تاکید در تفاهم نامه استان با این نهاد بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره