اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 07:10

سه شنبه, 07 مرداد 1399 ساعت 09:55
  • .

مسوولان باید در دسترس مردم باشند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مسوولان باید در دسترس مردم باشند.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در همایش تجلیل از پیشکسوتان جنگ و جهاد، هشت سال دفاع مقدس و قهرمانان تولید سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: مسوولان و خدمتگزاران باید در دسترس مردم بوده و با هموارسازی مسیر خدمت، حل مشکلات آنان را آسان کنند.

وی: امروز باید همان رویه جهاد سازندگی در عرصه خدمت رسانی استمرار یابد که بدون هیچ آداب و ترتیب و تشریفاتی، خالصانه در عرصه خدمت حضور یافته و به حل مشکلات مردم می پرداختند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به مشکلات اقتصادی بعد از شیوع ویروس کرونا، افزود: عده زیادی از مردم اکنون دچار مشکل شده اند و نیاز است در دوران پساکرونا با روحیه ای جهادی، همچون سال های اول انقلاب و دوران دفاع مقدس برای جبران مشکلات اقتصادی آنان تلاش شود.

امام جمعه بجنورد از نهاد جهاد سازندگی به عنوان «کوثر انقلاب» یاد کرد و گفت: جهادگران بدون ریا، کارهای زیادی انجام دادند و با اخلاص در بخش های راه سازی، آبرسانی، برق رسانی و سایر عرصه ها، خدمات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته و مزه خدمت صادقانه را به مردم چشاندند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: همین نیروهای جهادی در جبهه های جنگ نیز به عنوان سنگرسازان بی سنگر، در خط مقدم جنگ حضور داشتند و از خود ایثارگری های کم نظیری نشان دادند.

حضور ۴ هزار جهادگر خراسان شمالی در عرصه دفاع مقدس

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: در دوران دفاع مقدس چهار هزار نفر از استان خراسان شمالی به عنوان جهادگر به جبهه ها اعزام شدند که از آن میان ۴۱ تن به شهادت رسیدند و تقدیم ۱۲۱ جانباز و هشت آزاده سرفراز از دیگر افتخارات این نهاد در دوران دفاع مقدس بود.

عبدالله یوسفی با اشاره به اینکه جهادگران در دوران جنگ پیشاپیش دیگر رزمنده ها حرکت می کردند، افزود: اکنون نیز در دوران تحریم های ظالمانه علیه کشور، جهادگران عرصه تولید نقش مهمی را در عرصه خودکفایی و بی نیازی کشور از بیگانگان بر عهده دارند.

جهادگران حق بزرگی به گردن همه دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی نیز گفت: تمام جهادگران عرصه جنگ و تولید، حق بزرگی به گردن مردم ایران دارند لذا عظمت کار این جهادگران را نباید فراموش کرد.

علی بیگ زاده اظهار داشت: باید فرهنگ این ایثار و مقاومت را به نسل های آینده انتقال داد.

جهادگران تفکر خاصی را پایه‌گذاری کردند

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: جهادگران در دوران دفاع مقدس، گفتمان، بینش و تفکر خاصی را پایه گذاری کردند که دنیا را به تحسین تدبیر، شجاعـت، غیرت و آرمان خواهی آنان واداشت.

سیدمحمد پاکمهر افزود: تجلیل از پیشکسوتان نباید تنها به برگزاری یک همایش، اهدای لوح و هدیه خلاصه شود بلکه تجلیل واقعی از آنان این است که ادامه دهنده مسیر آنان باشیم که اکنون گفتمان جهاد و مقاومت جهانی شده است.

نقش آفرینی رزمندگان خراسانی در عملیات مرصاد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی نیز در این آیین با گرامیداشت سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد، اظهار داشت: رزمندگان این استان در این عملیات نقشی اساسی و کلیدی داشتند.

سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری افزود: مسوولیت تنگه مرصاد در عملیات مزبور بر عهده تیپ ذوالفقار بود که بیشتر رزمندگان آن اهل خراسان شمالی بودند و با جانفشانی آنان دشمن نتوانست از تنگه عبور کنند.

در پایان این همایش از شماری از جهادگران خراسان شمالی با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

خراسان شمالی که در دوران دفاع مقدس ۳۵ هزار رزمنده به جبهه های جنگ فرستاده بود هزار و ۷۷۵ شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره