اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 14:45

شنبه, 06 ارديبهشت 1399 ساعت 11:10
  • .

شیوه کلاهبرداری جدید از طریق وآتس‌اپ

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مراقب باشید با استفاده از نام و خط شما میلیون‌ها تومان توسط برخی دوستان  به حساب فرد یا افراد دیگر (باندکلاهبرداری) انتقال داده می‌شود که شاید برای شما قابل جبران نباشد.

ابتدا یک کد واتساپ از طریق یک پیام کوتاه برای شما ارسال می‌شود و بلافاصله یک فرد ناشناس با شما تماس مي‌گيرد و ضمن معذرت‌خواهی مي‌گويد که برای نصب واتس‌‌اپم به دلیل مشابهت شماره تلفن من با شما، شمارة شما را وارد کرده‌ام و کدی برای شما آمده، لطف کنید کد را برايم بفرستید که شما هم باور مي‌كنيد و کد را برای او ارسال می‌کنید.

اینجاست که اصل کار شروع مي‌شود و در اولین اقدام واتساپ اصلي شما قفل مي‌شود، جوری که خودتان هیچ کنترلی بر آن ندارید و رشتة کار از دست شما خارج می‌شود و فرد ناشناس (هکر) واتس‌اپی با کدی که در اختیار دارد نصب مي‌كند، که هیچ فرقی با واتساپ اصلی شما ندارد. به ‌نحوی که تمام مخاطبین، چت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های قبلی شما برای او محفوظ است، ولی شما هیچ اختیاری بر وات‌ساپ خودتان ندارید و به این ترتيب هکر با ارسال پیام به مخاطبین شما و حتی برقراری چت دوطرفه با این مضمون و مشابه آن که: «آقای ... با عرض معذرت مشکلی مالی برام پیش آمده. لطف کنيد مبلغ ... تومان برايم به این شماره کارت انتقال بدهيد»، کلاهبرداری را شروع می‌کند.

جالب اینجاست که هکر شماره حساب‌های (شماره کارت) زیادی با نام‌های مختلف و در شهرهای مختلف دارد و اینکه شماره حساب اعلام‌شده هم به نام خودش نیست را، با استدلال توجیه می‌کند تا برای شما شک و شبهه‌اي پیش نیاید.

به این طریق با استفاده از نام و خط شما میلیون‌ها تومان توسط دوستان عزیز شما به حساب فرد یا افراد دیگر (باندکلاهبرداری) انتقال داده می‌شود که شاید برای شما قابل جبران نباشد.

بنابراین این پیام را جدی بگیرید و ضمن هوشیاری کامل از در اختیار قرار دادن شماره تلفن خود و هرگونه رمزحساب‌های بانکی و کد واتس‌اپ، تلگرام و ... خود به افراد ناشناس و همچنین ثبت آنها در گوشی‌تان جداً خوداری كنید.

آخرین ویرایش در شنبه, 06 ارديبهشت 1399 ساعت 12:40
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره