اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 13:53

دوشنبه, 25 فروردين 1399 ساعت 12:43
  • .

بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی تابع تصمیمات ستاد ملی کروناست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
استاندار خراسان شمالی گفت: برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس هستیم.
استاندار خراسان شمالی: بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی تابع تصمیمات ستاد ملی کروناست
به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، محمدعلی شجاعی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه و جمعی از روحانیون استان خراسان شمالی با قدردانی از مجاهد‌ت‌های روحانیت و طلاب در مبارزه با ویروس کرونا٬ اظهار داشت:راز همراهی و فهم بالای روحانیت استان در مدیریت بحران ویروس کرونا قدردانی می‌کنم.

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای مقابله و پیشگیری از سرایت بیشتر ویروس کرونا در استان٬ افزود: اگر قبول داریم جان مردم بر هر چیزی اولویت دارد باید آداب آن را رعایت کنیم.

استاندار خراسان شمالی درباره بازگشایی مجدد مساجد و اماکن مذهبی تصریح کرد: برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس هستیم.

شجاعی گفت: اگر اختیار بازگشایی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه به استان ها واگذار شد٬ حتماً نشست هم اندیشی برگزار می‌کنیم و با هم‌فکری یکدیگر با آمادگی کامل و رعایت دستور عمل‌های بهداشتی٬ اماکن مذهبی و مساجد شروع به کار خواهند کرد. ویروس کرونا برای جهان ناشناخته است و عدم اجتماع مردم با هر دلیلی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس یک اصل است.

نماینده ولی فقیه در استان: روحانیون و مذهبی پیشتاز بودند

حجت‌الاسلام والمسلیمن یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: به لحاظ مبانی دینی احتیاط کردن راه نجات است. انسان از احتیاط ضرر نمی‌کند بلکه از قانون گریزی ضرر می‌کند.

وی با بیان این نکته فاصله مردم از اماکن مذهبی نباید طولانی شود٬ افزود: فاصله زیاد مردم از اماکن مذهبی به عنوان پایگاه های دینی، فرهنگی موجب می‌شود مردم به نبود مناسک عبادی عادت کنند.

امام جمعه بجنورد گفت: ما مذهبی‌ها جزو اولین کسانی بودیم که نکات بهداشتی را حتی با تعطیلی نمازجمعه اجرایی کردیم و برای بازگشایی مجدد مساجد و اماکن مذهبی باید محدودیت‌ها و دستورعمل‌های بهداشتی لازم رعایت شود.
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره