اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 19:29

سه شنبه, 08 آذر 1401 ساعت 08:07

طرح اعمال تخفیفات دو ماهه شهرداری بجنورد مصوب شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

درهشتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد طرح اعمال تخفیفات دو ماهه شهرداری بجنورد مصوب شد.

به گزارش نسیم امروز، هشتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر ، دکتر حمیدی شهردار بجنورد ، مهندس مرتضی رجائی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری خراسان شمالی و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء امام راحل و شهدای بسیجی ،روز بسیج مستضعفان و همچنین روز نیروی دریایی را گرامی داشتند.

وی همچنین پیشاپیش فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت زیبنب (س) و روز پرستار را تبریک و تهنیت عرض نمودند

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور ، شهرداری ها را دولتی کوچک در شهر ها دانست که در راستای کاستن بخشی از وظایف دولت مطابق با قوانین و ضوابط خدماتی را ارائه می نمایندانجام که ارائه این خدمات به مردم نباید بار و هزینه مضاعفی بر دوش مردم ایجاد کند

وی در ادامه با اشاره به اجلاس مجمع شهرداران و روئسایی شوراهای اسلامی کلان شهر ها و مراکز استان ها از پیشنهاد و پیگیری این مجمع در جهت مشخص کردن منابع هزینه ای که بر دوش مدیریت شهری نهاده می شود در برنامه هفتم خبر داد.

مرتضی رجائی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری خراسان شمالی ضمن تقدیر و تشکر به مشکلات شهرداری های استان در تامین مخارج و پرداخت حقوق ها اشاره نمود و درآمد های پایدار و سرمایه گذاری را علاج این چالش دانست.

وی در ادامه به پتانسیل ها و فرصت های خوب استان در جذب گردشگری اشاره نمود که با برنامه ریزی و همت همه مدیران دستگاه های مرتبط می تواند به عنوان یک درآمد پایدار استفاده گردد.

رجائی در ادامه از پیگیری جذب حق آلایندگی به شهرداری ها و دهیارهای استان خبر داد و گفت مصوبات خوبی در سفر ریاست جمهور به استان داشته ایم ولی تا کنون هیچ ابلاغی و واریزی به استان نداشته ایم که این همم نیز در حال پیگیری می باشد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری خراسان شمالی در پایان گفت: ساماندهی نیروهای شهرداری های استان را در دستور کار داریم که با کسب مجوز های لازم نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری ها تا پایان سال جاری اقدام می نمایم.

مهندس موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر درآمد های پایدار را در حوزه سرمایه گذاری شهری دانست که متاسفانه در مدیریت شهری این امر جزو کاستی ها است و نباید این را متوجه فقط مدیریت شهر ی دانست بلکه نیازمند توجه و همراهی مدیریت استان نیز می باشد.

وی ضمن اشاره به احیاء صندق های گردشگری در برخی استانها و لزوم احیاء این صندق را در استان به مشکلات مدیریت شهری در بافت فرسوده ، بازیافت و پسماند ، مسیل های شهری ، اتاق کنترل بحران و اقتصاد گردشگری اشاره نمود که نیازمند همراهی مدیریت استان می باشد

مهندس اربابی نائب رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری توسعه مرکز استان را در هم افزایی و همگرایی مدیران و مسئولین دانست و گفت نیاز هر توسعه هم افزایی و هم گرایی است که متاسفانه در استان ما شاهد آن نیستیم

وی در ادامه پروژه بزرگ طرح توسعه حرم مطهر امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) را به عنوان یک نمونه با اعتبارات خوب دولتی معرفی کرد که تا کنون به نتیجه ای نرسیده و اعتبارات آن نیز از استان در حال برگشت است.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری انضباط مالی را در مدیرت شهری مسئله مهمی توصیف کرد و گفت حوزه سرمایه گذاری و گردشگری در ایجاد درآمد های پایدار یک اولویت می باشد که نیازمند برنامه ریزی و مشاوره با متخصصان و کارشناسان در این حوزه می باشد.

مهدی معلم عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه استفاده از تخصص کارکنان در پست ها محوله و همسان سازی کارکنان در چارت شهرداری ها را خواستار شد

دلیریان رئیس کمیسیون ورزش و جوانان با گلایه از برگزاری جلسات متعدد و عدم خروجی و اقدام عملی خواستار اقدامات عملی و پیگیری مصوبات جلسات شد.

یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری رفع مشکلات شهری را نیازمند ورود مدیران استانی برای حل و فصل مشکلات و اختلافات بین دستگاه دانست و خواستار تعیین تکلیف پایانه مسافربری شهر بجنورد شد.

مرتضی رجائی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر گفت مشکلات را به گوش مدیریت استان خواهم رساند و گفت من نیز مشکلات شهری را می شناسم و برای رفع این مشکلات نباید از فرصت ها و ظرفیت های موجود غافل شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره